Música

crònica

Una invitació a somiar

Tercera versió escènica de Farsa, estrenada a Temporada Alta: si l’any passat Sílvia Pérez Cruz va actuar primer tota sola al Teatre Municipal de Girona i després amb la Farsa Circus Band a l’Auditori, dijous i divendres d’aquesta setmana ha tornat a aquest últim escenari per presentar un espectacle en què, de nou, és ella sola a l’escenari, però en realitat hi ha un munt de gent –ella mateixa ho explica detalladament– darrere d’aquest projecte amb vocació pluridisciplinària, on la música es troba amb la dansa, el teatre i el cinema. “Com definir això? Un concert visual? Un viatge de sensacions?”, diu la cantant palafrugellenca, fent una mica de conya amb les etiquetes que sempre intentem posar els periodistes, amb dèria classificatòria. Difícil d’explicar, la veritat. “Una invitació a somiar”, conclou ella, des de la seva habitació: un habitacle prefabricat, instal·lat al mig de l’escenari, amb un llit, una ràdio, guitarres, micròfons i altres artefactes sonors, on el públic troba la cantant només d’entrar a l’Auditori, ella pensant en les seves coses, fent temps per començar el concert. No es pot explicar gaire d’aquesta Farsa sense fer malbé l’element sorpresa, que en aquest cas és imprescindible. Durant dues hores –ja se sap que Sílvia no s’hi posa per menys–, ella canvia de registre com de vestit, balla i s’interpreta a si mateixa, tot i que diu que quan canta ja no és ella. “Si no canto lo que siento me voy a morir por dentro”, li confessa a una flor. I així va desgranant les cançons de Farsa , el disc, com Plumita, Todas las madres del mundo i Fatherless, algunes cantades des de les altures, totes interpretades amb vocació de risc, portant als límits la seva veu i les convencions musicals del públic, al qual va regalar la ranxera final Mañana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Faulkner, l’autor de les mil veus

Barcelona
MÚSICA

Guillamino: “A la música del país, li falta un sentiment una mica més de tribu”

BARCELONA
música

Lecocq debuta amb ‘Sous la glace / Sota el gel’, un manifest bilingüe contra la superficialitat

la bisbal d’empordà
Crítica
música

Blau de Colònia

GIRONA
calonge

L’Orquestra Di-versiones encapçala el cartell del tercer OncoMusic Fest

calonge

Llum verda a la nova biblioteca central pendent de trobar el finançament de 13,9 milions

SANT CUGAT DEL VALLÈS
TEATRE

El TNC aborda la crítica al sistema judicial amb ’Els criminals’

BARCELONA
Cultura

Adeu a Lorena Velázquez, la reina del cinema fantàstic

novetat editorial

Laurent Binet presenta una novel·la epistolar i detectivesca

Barcelona