Cinema

Pere Solés estrena ‘El Cau’, sobre un Salt integrador

L’autor d’‘Ara’ s’endinsa en la realitat social saltenca per descobrir Aliou Diallo, un noi que és un model d’integració gràcies al treball d’un grup d’escoltes

Temporada Alta el projecta al Truffaut

Salt és el municipi més densament poblat de les comarques gironines, amb una població que sobrepassa les 30.000 persones i que està formada per un mosaic de cultures i nacionalitats. Malgrat això, malgrat viure a tocar les unes de les altres, les diverses comunitats tot sovint conviuen aïllades. És a dir, cadascuna fa la seva.

Després de tractar un tema tan complex com és la problemàtica de trastorns alimentaris en l’adolescència amb el film Ara, Pere Solés s’ha tornat a posar rere la càmera per captar una altra realitat social, la immigració, centrant la temàtica en Salt, amb un índex molt elevat de persones migrants. Rodada en temps de pandèmia i superant, per tant, tota mena de problemes de producció, el resultat és El Cau, pel·lícula que avui s’estrena al cinema Truffaut (20 h), dins la programació seleccionada pel festival Temporada Alta .

El Cau mostra la lluita d’un grup d’escoltes de la localitat gironina per reduir les barreres existents entre les dues comunitats i incloure-hi joves d’origen immigrant. El Cau farà de xarnera per aconseguir que aquests dos mons tan distants i tan propers conflueixin i caiguin les barreres o, si més no, es facin més baixes.

Pere Solés, documentalista abans d’emprendre la seva etapa com a director en solitari, torna a utilitzar personatges reals (no actors) per explicar aquesta història d’inclusió que forma part d’un projecte més ampli d’educació en valors amb els monitors de l’Agrupament Escolta de Salt que consta de la realització d’un curtmetratge, del muntatge d’un making of documental amb material enregistrat pels mateixos nens i nenes amb els seus mòbils i, finalment, de la realització del llargmetratge de ficció amb persones reals que ara arriba a les sales.

“Calen més Alious Diallo”

Encara que és un retrat coral i social, hi ha un protagonista clar: Aliou Diallo, un jove d’origen guineà que va aconseguir creuar el pont d’un Salt que li era negat –“per desconeixement mutu”, com destaca Solés– gràcies a la seva inquietud, i un cau que li va obrir les portes a aquest món que fins aleshores li era aliè. “Una encarregada de l’Espai Jove va preguntar a Aliou, que sovintejava el lloc per anar a fer fotocòpies, per què no provava de participar en les activitats que feien al grup escolta, i no va trigar gens a integrar-s’hi. La història de l’Aliou, malauradament, no és la més habitual. No hi ha gaires Alious i en calen més per continuar avançant com a societat”, declara el cineasta, que també exerceix de metge de professió. El film és una producció de DDM Visual, amb la col·laboració de Televisió de Catalunya i el suport de l’Ajuntament de Salt, l’Ajuntament de Figueres i Minyons Escoltes i Guies de Catalunya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
Margarida Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats

Guaita què fan ara
Sèries

La llarga ombra del masclisme seguint el rastre d’un assassí en sèrie

Drama

‘Rosalie’, una dona barbuda contra la societat

animació

‘Hate songs’, ferides que no es curen