Patrimoni

S’exposa la campana de les hores de Cassà

Es pot veure junt amb l’antic rellotge del campanar a la capella dels Dolors de l’església parroquial de Sant Martí

La campana de les hores de Cassà de la Selva es va fondre el 1644, segons consta en la inscripció, i l’any 1988 se la va rellevar perquè la funció la fes una de més nova i que afinava en tocar els quarts i les hores. Segons la llegenda cassanenca, un llamp la va esquerdar i feia que sonés diferent. Continuava al seu lloc fins que, el 8 d’octubre del 1988, es va retirar del campanar amb una grua a iniciativa del Grup de Recerca i Estudis Cassanencs (GREC). Des d’ahir, es pot veure, restaurada, a la capella dels Dolors de l’església de Sant Martí de Cassà. També hi ha el rellotge del campanar, restaurat, i altres elements patrimonials que es trobaven en cases particulars. En la inauguració hi havia el mestre campaner Blai Ciurana i les restauradores Imma Brulli i Nuri del Toro, que van explicar el procés de restauració de la campana, que pesa prop de 400 quilos. Entre els gravats que s’hi poden veure, hi ha llangardaixos. Són la marca que la campana havia estat refosa, en aquest cas pel fonedor Calsa d’Olot, que tenia per costum marcar així les campanes refoses. Olot va ser un dels centres productors de campanes més importants de Catalunya durant gairebé 500 anys, amb tres grans nissagues: Calsa, Coromina i Barberí.

Coincidint amb la inauguració, també es va presentar el llibre Una visita particular d’Elvis Mallorquí, editat per l’Ajuntament de Cassà de la Selva, i que recrea el Cassà de l’any 1320 a partir d’un document que es conserva a l’Arxiu Diocesà de Girona. Elvis Mallorquí és historiador i autor de diversos treballs sobre l’evolució del territori i de la societat rural de les terres gironines entre els segles IX i XIV.

LA DATA

1988
Es va rellevar
la campana, esquerdada per un llamp, segons la llegenda

Tallers sobre la fotoficció de Mercè Ribera

L’exposició Perplexitat, un recorregut per la fotografia de ficció de Mercè Ribera, es va inaugurar ahir i es pot visitar a Can Trinxeria fins al 28 de gener. La mostra juga amb la creació d’imatges impossibles i escenaris imaginaris a partir de la composició d’elements, el treball de la llum i la perspectiva. “He estat molt de temps treballant amb volum, però sempre posant l’accent en la llum”, assenyala Ribera que avui i demà impartirà tallers de fotoficció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic