Cinema

Cinema

Els millors films del 2022, a la Filmoteca

Un dels cicles més esperats de la programació de la Filmoteca és el que recull el bo i millor de la collita cinematogràfica de l’any anterior a partir d’una enquesta que es fa entre crítics, periodistes cinematogràfics i l’equip de la Filmoteca.

En plena temporada de premis gremials i llistes de films considerats millors que d’altres, com cada any la Filmoteca de Catalunya ha demanat les seves preferències a persones vinculades al món de la crítica i la programació de cinema. El resultat permet recuperar per a la pantalla gran alguns dels títols més destacats estrenats el 2022 –l’any en què es van aixecar les restriccions imposades als cinemes per la pandèmia–, però també obre les portes a descobrir títols inèdits de difícil accés.

El cicle es perllongarà els mesos d’abril i maig amb una programació que tot cinèfil somia. L’abril arrenca amb un dels films catalans més venerats en els festivals internacionals, Pacifiction, d’Albert Serra, guanyadora d’un premi Cèsar a la millor fotografia, i continuarà amb obres com Drive my car, de Ryûsuke Hamaguchi; Aftersun, de Charlotte Wells; La peor persona del mundo, de Joachim Trier; Retour à Reims (Fragments), de Jean-Gabriel Périot; Davant teu, de Hong Sang-Soo; Crimes of the Future, de David Cronenberg; Què veiem quan mirem cap al cel?, d’Alexandre Koberidze; Nope, de Jordan Peele; Corsage (L’emperadriu rebel), de Marie Kreutzer; L’événement, d’Audrey Diwan i Un año, una noche, d’Isaki Lacuesta.

La programació continua al maig amb Licorice Pizza, de Paul Thomas Anderson; Alcarràs, de Carla Simón; Armaggedon Time, de James Gray; El agua, d’Elena López Riera; Close, de Lukas Dhont, i la selecció d’inèdits, films no estrenats en cinemes de casa nostra com Mutzenbacher, de Ruth Beckermann; Geographies of Solitude, de Jacqueline Mills; Aftersun de Lluís Galter; Mato Seco em Chamas, d’Adirley Queirós i Joana Pimenta; Sobre las nubes, de María Aparicio; Skazka / Fairytale, d’Aleksandr Sokurov, i Una película sobre parejas, de Natalia Cabral i Oriol Estrada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Kike Maíllo
Director de cinema

“Quan l’èxit no neix del talent, és efímer i buit”

Barcelona
Festival de canes

Els deliris de grandesa de Coppola

canes
Estrenes de cinema

Belén Rueda, una dura entrenadora de gimnàstica rítmica que es col·lapsa

barcelona
François Cluzet i Thomas Lilti
Protagonista i director de ‘Los buenos profesores’

“Els actors i directors cuidem l’estat d’ànim de la gent”

Donostia

El jove jazz català conquereix Nova York i Amsterdam

Girona
Eugènia Broggi
Fundadora de l'editorial L’Altra

“Les editorials independents som molt dependents dels bancs i això és una cosa bona”

barcelona
comèdia romàntica

Meg Ryan i David Duchovny, l’escalf d’un antic amor

cinema / drama

Calma tensa en família amb ‘Un sol radiant’

cinema / drama

‘Calladita’ amb la promesa de condicions millors