cultura

Crítica

música

Del pop al rock industrial illenc

Antònia Font és un dels pocs grups dels Països Catalans que poden oferir un ventall estilístic tan ampli sense haver-se de justificar en cap moment: la banda mallorquina es mou amb naturalitat entre el pop i la versió illenca del rock industrial, i al seu públic li sembla absolutament normal, potser perquè ja està acostumat a esperar-ho absolutament tot d'un grup que canta als robots innocents, les carreteres que no van enlloc, les coses modernes i Clint Eastwood.

Dissabte, feia goig veure tan plena la sala simfònica de l'Auditori de Girona al complet –no va haver-hi “format reduït”, com s'havia anunciat– i amb un públic tan entusiasta que coneixia al detall gairebé totes les cançons i no només els temes més coneguts de Lamparetes i dels discos anteriors, tot i que himnes com ara Alegria i Wah yeah! continuen provocant l'eufòria col·lectiva i són moments clau del concert.

L'escenografia de les Lamparetes penjades del sostre va funcionar molt bé a l'escenari gran de l'Auditori, però el so del quintet era en alguns moments excessiu per a un espai tancat i amb el públic assegut –amb nens i nenes petits en les primeres files–, en una aposta per la contundència que va anar en detriment dels matisos i de la intel·ligibilitat d'algunes lletres. Això sí, tot plegat va acabar com una gran festa, amb la gent tan entregada que Pau Debon va quedar bocabadat i va dir: “Que guai! Esteu superanimats!” Perquè vagin dient que el públic gironí és fred.

Antònia Font
Auditori de Girona, 8 d'octubre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ART

Gerard Castellví i l’emoció d’explorar

TARRAGONA
novetat editorial

Jordi Coca s’acomiada de la novel·la

Barcelona
Marcela Topor
Directora del “Catalonia Today”

“«Catalonia Today» va ser un projecte pioner a la premsa catalana”

Banyoles
Arquitectura

Clara Crous i d’Harquitectes, Premi Arquitectures ex aequo del COAC 2024

Girona
GIRONA

La penya flamenca La Gerundina clou amb una festa la celebració del seu 10è aniversari

girona
TEATRE

Cultura incentiva l’impuls d’un mercat estratègic de teatres de sala

BARCELONA
Cultura

El Museu Morera de Lleida obre al públic l’espai on conserva i restaura obres d’art

Lleida
música

El 2n Festival de Jazz omplirà de ‘swing’ Matadepera aquest cap de setmana

matadepera
GIRONA

Miquel Muñoz guanya el Premi Joves Fotògraf(e)s de l’INSPAI

GIRONA