cultura

Crítica

teatre

Onades incessants d'imatges

Res de ritme calmat. Joan Ollé planteja una dramatúrgia amb un ritme de mil dimonis: les imatges, els eslògans, les crítiques i els enamoraments furtius a Barcelona es revelen tan inesgotables com les onades del mar. La cançó s'erigeix com l'emblema del moment. Però queda amagat el conjunt de Lisboa Zentral Cafè (potser una penitència per batejar-se amb un nom equivocat) en una glorieta al fons. Per Ollé, els barcelonins tendeixen a aixecar els braços d'una manera ridícula. Per ballar una sardana, celebrar un gol o anunciar que serà ciutat olímpica.

La Barcelona de Joan Ollé és metàfora: la fletxa dels Jocs Olímpics fereix de mort Companys al castell de Montjuïc. Com en un acudit de Quino, el temps i l'espai es topen a l'escena. Així és possible lligar una jugada amb Messi, Guardiola, Manchón, Migueli i Simonsen! És la Barcelona que s'interessa per la sort d'un pakistanès, la que té por que algú converteixi en mesquita la Sagrada Família i la que es capaç de vendre-la per fer-hi un macroprojecte. És la ciutat del lema actiu i atractiu, cada cop més buit de significat. També hi ha instants per a la memòria dels treballadors (dels que van morir en la construcció de l'Exposició del 1888 i dels que van revelar-se i posteriorment serien executats com a conseqüència de la Setmana Negra del 1909, també de la immigració dels seixanta i la seva “rachola” i el seu “yo plego”). Hi ha Sònar i hi ha Bicing.És la Barcelona dels èxits: Jocs Olímpics i Floquet de Neu. Però combrega amb la senyora Maria i la que es recorda en cada carrer del plànol.

Joan Anguera, Ivan Benet, Paula Blanco, Oriol Genís, Laura Guiteras, Enric Majó, Victòria Pagès i Jordi Vidal es desdoblen fins a l'infinit alternant moments corals amb monòlegs. Són picants o emotius (els menys). El mateix Ollé apareix de torero, provocador. Se'ls veu divertits i còmplices; transmeten festa. Galeria de personatges, a més dels alcaldes Maragall, Hereu i Trias: Fèlix Millet personificant el camperol de l'Angelus de Jean-François Millet. En el quadre, desgrana la penitència. Es queda curt, encara.

A la ville... és una obra notable que pateix de la febre Barcelona: avui serà la darrera funció. A sobre, divendres, el públic seguia fred i ni mig omplia el magne amfiteatre. Malaguanyada. És una ciutat a la qual li agraden els uniformes però que les gorres es trien sempre un número més gran, amples. S'imagina que és més gran del que la deixen ser. Chapeau!

A la ville de... Barcelona
Director: Joan Ollé
Divendres, 20 de juliol (fins avui). Teatre Grec. Festival Grec.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ART

Una trentena d’obres aspiren al premi d’escultura Vila Casas

Palafrugell
art

El Museu de l’Empordà dedica una retrospectiva pòstuma a Adrià Ciurana

Figueres
música

Nostaldisc celebrarà el 1r campionat gironí de rebobinat de cintes de casset amb ‘boli’ Bic

sant gregori
Torroella de montgrí

El talent més internacional omple de màgia el 12è Fimag

Torroella de Montgrí

Els Premis d’Arquitectura ja han seleccionat les 24 obres candidates

Girona

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA