cultura

art

La Muga Caula més combativa rebat la crisi a cops de crítica

La 9a trobada d'art d'acció, que arrenca demà, emet una moneda pròpia per esquivar “l'opressió de l'euro”

“La crisi financera i el foc de l'Empordà ens han situat al bell mig d'un paisatge terrenal i social dolorós. S'imposa resistir de forma activa per guarir les ferides i tornar a caminar.” Així planteja Joan Casellas, coordinador de La Muga Caula, l'esperit combatiu amb què arrenca demà la novena edició de la trobada de poesia d'acció i performance de les Escaules, a l'Alt Empordà, fins al punt d'adoptar com a lema ‘La resistència caula: un paisatge en forma de mapa'. No és una simple declaració d'intencions, sinó una resposta activa a la crisi que pren forma amb una mesura fins ara insòlita en la història de la trobada: l'emissió d'una moneda pròpia, les cauletes, amb l'objectiu de fer front a “l'opressió de l'euro amb un gest local” que és, també, un gest de protesta davant una “administració paralitzada”. Durant la trobada, a més, serà homenatjat el poeta d'acció asturià, performer i actiu militant de l'art postal Nel Amaro, mort el 2011, que va destacar com un dels agents més crítics de l'art d'acció a l'Estat espanyol armat amb fotocòpies, un retolador de broc gros i quincalleria d'algun basar de ‘tot a cent'. No serà l'únic reconeixement: una trobada sorgida de la inspiració que va trobar Marcel Duchamp en aquest salt d'aigua empordanès als anys 50 i 60 no podia passar per alt el centenari del primer ready-made del seu “sant patró', aquella roda de bicicleta dalt d'un tamboret que va revolucionar el concepte elitista de l'art amb un invitador ‘fes-t'ho tu mateix'.

La nova edició de La Muga Caula, que arrenca demà a Figueres, amb la documentació de les accions de l'any passat al Museu de l'Empordà (19 h) i l'exposició dels artistes d'aquesta convocatòria a la galeria Dolors Ventós (20.30 h), es traslladarà el 13, 14 i 15 de setembre al paratge de les Escaules, on presentaran les seves propostes una desena d'artistes, entre els quals destaquen Paolo Colleoni, Denys Blacker (autora del cartell d'aquesta edició) i Rrosita de Biure.

LA DATA

1913
és l'any del primer ‘ready-made'
de Marcel Duchamp, la ‘Roda de bicicleta', de la qual ce celebra el centenari.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un concurs de curtmetratges amb mòbil al festival de cinema de Blanes

blanes
patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca

música

‘Eufòria’ torna al palau Sant Jordi el 30 de juny amb un doble concert

Barcelona
música

Lluís Figueras & The Demons estrena el videoclip de ‘Lagarto Lagarto’

girona
CÒMIC

La il·lustradora Marika Vila guanya el Gran Premi Comic Barcelona

Barcelona
Crítica

Sara Blanch, l’estima d’un cant