Cultura

Crítica

teatre

Massa voltes

Una història siciliana no pot deixar fred l'espectador: és antinatura. Una trama d'enganys, d'enamoraments tendres i divertits equívocs, és per commoure i arrossegar les emocions de banda a banda de la sala. Carlota Subirós ha fet sovint treballs (el moviment, el vídeo i el gust pel vessant oníric del passatge) que captiven. Aquest gust pel matís l'han refugiat sovint en espais de menor aforament, que domina. També, però, ha presentat peces més asèptiques volgudament, amb bons resultats en tota una sala d'ampli aforament com ho era la Fabià Puigserver (Les tres germanes, 2011). La Sala Gran del TNC és una pedra a la sabata que fa ensopegar quasi tothom. La posada en escena pretén concentrar l'acció al pis. És un bon joc perquè condensa les emocions i es poden projectar millor. Però llavors la resta de personatges surten molt més desdibuixats que l'original (que ja era molt desproporcionat). Els cants i el piano, que podrien funcionar si sonessin a cor amb l'element central, queden allunyats, despenjats, com esborrats. Al centre, només queda Clara Segura amb un personatge complex i difícil, que podria commoure. Però el pes de la història domina massa. Els jocs efectistes amb la casa que va rodant sobre si mateixa sovint queden excessius. La dificultat de projectar, ara comèdia, ara drama (amb un pallasso-Bruno Oro i company fidel de Segura) en un públic massa dispers (per les dimensions de la platea) fa que el matís es confongui. I que es rigui quan no toqui. Massa voltes per a tant poca complicitat amb l'espectador. Ni la Barcelona ni el Lorca que Tennesse Williams buscava per les Rambles s'oloren. Aquella connexió que podria ser tan eficaç queda desmenjada per la fidelitat al guió, avui, massa pobre.

La rosa tatuada
Autor: Tennessee Williams
Directora i traducció: Carlota Subirós
Intèrprets: Pepo Blasco, Rosa Cadafalch, Màrcia Cisrteró, Montse Esteve, Oriol Genís, Alícia Gonzáles Laá, Antònia Jaume, David Marcé, Bruno Oro, Marta Ossó, Clara Segura, Teresa Urroz
Dijous, 12 de desembre (fins al 2 de febrer) a la Sala Gran del TNC


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Empar Moliner, Premi Ramon Llull amb la novel·la ‘Benvolguda’

barcelona

Els impulsors de l’Hermitage a Barcelona abandonen el projecte i concentren els esforços en la via judicial

Barcelona

Investiguen una comunitat i l’arquitecte responsable de les obres que van malmetre un mural de Guinovart

barcelona
Crònica

Bofill, projecte endavant

S. Just Desvern

El ‘Belfast’ de Branagh

barcelona

Malson Atmosfèric inicia nova etapa amb ‘La ciutat’

girona
Paco Plaza
Director de cinema

“La por ens identifica com a éssers vius”

Barcelona

Els premis Enderrock, el 3 de març a Girona

girona

Elvis Mallorquí transita pels camins històrics

TOSSA DE MAR