cultura

Crítica

teatre

Una cruel intimitat massa divertida

Donar curtes rèpliques no és el millor camí per formar uns joves actors

Desequilibrat. L'adaptació de Lluís Pasqual buscava insuflar la intimitat dels personatges, les seves contradiccions. Una bona idea, però, que potser no permet el vers de Lope de Vega. Perquè si hi pot haver errors en la manera de defensar un amor prou impossible (el d'Inés amb Alonso), no hi ha cap fissura en l'amor a primera vista de tots dos, ni en la determinació de Rodrigo de prendre Inés com a muller. Tot i això, l'excel·lent acompanyament musical amoroseix una proposta prou atractiva per al gran públic i que ressona un cert aire flamenc lorquià: espai despullat, cadires i actors. Però que penalitza la història i alguns actors.

La Rosa Maria Sardà es mou amb la seva particular empatia cap al públic, fent una Fabia gens fosca, més aviatdivertida, embolicatroques i un punt egoista.També és una bonica oportunitat per a Mima Riera, que amb Javier Beltrán signen una parella d'enamorats passional i molt creïble. Però és una llàstima que el treball de Pol López (molt més versàtil del que fins ara ha pogut fer a la Kompanyia) repeteixi fent un Tello còmic, amb accent andalús i gallec en l'engany al pare d'Inés. Tot i divertir, és una oportunitat perduda per mostrar un López més profund(com el d'Ivan i els gossos). També David Verdaguer s'ha d'acontentar amb un paper massa secundari, només compensat amb la interpretació d'un tango, com a entremès (una sortida que vol compensar-lo, tot cantant versos de Lope).L'entrada dels actors de la Joven del Teatro Clásico els ha penalitzat. Ja no es pot dir res de Laura Aubert i Paula Blanco que també estan relegades a una tercera filera, en part per exigències del guió. Potser no és la millor oportunitat per formar uns actors, donar-los tant curta rèplica. L'obra respira millor quan es distancia de la trama (envellida, caduca) de Lope. Les incorporacions dramatúrgiques salven el muntatge, fet amb bona dicció, una interpretació molt correcta però que segueixen lluny de l'espectador, sense connexió efectiva no es pot viure la intimitat dels personatges.

El caballero de Olmedo
Autor: Lope de Vega
Director: Lluís Pasqual
Intèrprets: Laura Aubert, Javier Beltrán, Paula Blanco, Jordi Collet, Carlos Cuevas, Pol López, Pep Motos, Francisco Ortiz, Mima Riera, Antonio Sánchez, Rosa Maria Sardà/Francesca Piñón, David Verdaguer i Samuel Viyuela González
Dijous, 13 de març (fins al 13 d'abril) al Lliure d eMontjuïc


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic