Ros Marbà elogia el potencial de la nova orquestra de la Schubertíada

La formació debutarà demà en el concert de cloenda del festival de Vilabertran

Joventut, tècnica i entusiasme: aquests són els ingredients de l'Orquestra de Cambra de la Schubertíada, un projecte impulsat per Joventuts Musicals, entitat que dirigeix, des de la seva secció figuerenca, el festival de Vilabertran. El secretari executiu de Joventuts Musicals d'Espanya, el banyolí Miquel Cuenca, creu que aquesta nova orquestra «indissociable» del festival «és un reflex del bon nivell musical que tenim en aquest país» i, com l'Acadèmia 1750, l'orquestra barroca del Festival de Músiques de Torroella, aporta al cada vegada més complex panorama orquestral de l'Estat espanyol –pendent d'una imminent regulació– una singularitat que és el seu tret diferencial i alhora la seva aportació al conjunt: aquesta serà, òbviament, una orquestra de vocació schubertiana, que treballarà sobretot el repertori d'aquest compositor, però no de manera excloent. De fet, el seu primer concert, demà a la canònica de Santa Maria de Vilabertran (21h) combinarà, a la primera part, una obra de Schubert (l'ofertori Salve Regina, amb la participació de la soprano Susanna Puig) i Vistes al mar, una obra de joventut d'Eduard Toldrà, que obrirà la vetllada. «Gràcies a Déu, aquesta obra de Toldrà ja ha entrat de manera normalitzada dins dels repertoris i resultava bastant familiar per a tots els músics de l'orquestra», deia Ros Marbà. La segona part del concert estarà íntegrament dedicada a La nit transfigurada de Schönberg. Per tant, no tot serà Schubert, però tot el programa tindrà un cert aire d'aquest autor i la seva petjada en l'obra d'altres compositors.

Pel que fa a la selecció dels músics, inicialment es va encarregar a la concertino titular, la violinista mallorquina Catalina Reus, però ahir mateix havia de ser mare, i demà el seu lloc serà ocupat per la gironina Elena Rey. En aquesta orquestra integrada sobretot per músics nascuts o residents a Catalunya destaca també la presència de tres Claret, dos violoncels i un violí, hereus dels germans Gerard i Lluís Claret.

L'orquestra estrenarà cada any una producció a la Schubertíada, sempre amb un director convidat, i després també intentarà mostrar el seu treball fora de Vilabertran.

Marta Mathéu i Martín-Royo, a la recta final

La Schubertíada arriba aquest cap de setmana a la seva recta final i per a aquesta nit ha programat un recital de la soprano tarragonina Marta Mathéu i el baríton barceloní Joan Martín-Royo, acompanyats al piano per Roger Vignoles. El programa del concert inclourà, en la primera part, una selecció de lieder de Schubert. La segona part s'obrirà amb quatre duets de Mendelssohn i continuarà amb quatre lieder d'Hugo Wolf i quatre duets de Schumann. Mathéu substitueix la soprano sueca Malin Christensson, que no ha pogut actuar a Vilabertran per motius de salut.

Últim Concert Debut

Demà tindrà lloc, abans del concert de cloenda a càrrec de la nova orquestra del festival, l'últim Concert Debut d'aquesta edició (19h), protagonitzat pel violinista Guillem Calvo i la pianista Mercè Roca, que interpretaran obres de Schubert, Cassadó, Webern i Cervelló.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un concurs de curtmetratges amb mòbil al festival de cinema de Blanes

blanes
patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca

música

‘Eufòria’ torna al palau Sant Jordi el 30 de juny amb un doble concert

Barcelona
música

Lluís Figueras & The Demons estrena el videoclip de ‘Lagarto Lagarto’

girona
CÒMIC

La il·lustradora Marika Vila guanya el Gran Premi Comic Barcelona

Barcelona
Crítica

Sara Blanch, l’estima d’un cant