Rinôçérôse: «Ja no es pot entendre el rock sense l'electrònica»

El grup francès presenta avui el seu nou disc, «Futurinô», a La Mirona

No estem parlant d'un grup convencional: des de mitjan anys noranta, la banda de Montpeller ha estat reinventant lliurement la normativa no escrita del rock: van titular el seu primer àlbum Retrospective (1997) –editat pel segell madrileny Elefant Records–, perquè tot i ser un debut, compilava temes editats prèviament en single i altres formats. Després han aparegut Installation sonore (1999), que els va obrir les portes del mercat anglosaxó gràcies a cançons com ara Le mobilier; Music kills me (2002) i Schizophonia (2005), en què van participar diversos cantants convidats: Mark Gardener (Ride), Nuuji Kataja (Dead Combo), Dominique Keegan (The Glass), Jessie Chaton (Fancy) i Bnaan (Infadels). La mobilitat de les veus és una de les característiques d'aquest col·lectiu que completen Florian Brinker (guitarra), Fred Pace (bateria) i Jean-Louis Palumbo (programació). Per al seu últim projecte, Futurinô, Rinôçérôse ha treballat amb l'equip parisenc de dissenyadors Electronic Shadow: «Ells han concebut tot el que gira al voltant del disc, les fotografies, els videoclips, l'escenografia del directe, per crear tot un univers coherent al voltant de la vida i la tecnologia en el futur. És la primera vegada que posem tots aquests aspectes en mans d'un sol equip creatiu i n'estem molt satisfets. Suposo que repetirem l'experiència, però amb un altre equip.»

El futur, a escena

L'espectacle que presenten avui a La Mirona emmarca l'energia d'un grup de rock en una escenografia que reprodueix amb tecnologia digital un «entorn urbà virtual» que projecta l'audiència cap al futur. «Nosaltres mirem cap al futur, però mantenim les arrels en el passat», remarca Freu. Gràcies al tema Cubicle, triat per Apple per fer publicitat de l'Ipod, Rinôçérôse ha accedit fins i tot al mercat japonès, però manté l'Estat espanyol com un terreny prioritari: el seu web té versió en castellà i a Benicàssim es troben com a casa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Arquitectura

Clara Crous i d’Harquitectes, Premi Arquitectures ex aequo del COAC 2024

Girona
GIRONA

La penya flamenca La Gerundina clou amb una festa la celebració del seu 10è aniversari

girona
TEATRE

Cultura incentiva l’impuls d’un mercat estratègic de teatres de sala

BARCELONA
Cultura

El Museu Morera de Lleida obre al públic l’espai on conserva i restaura obres d’art

Lleida
música

El 2n Festival de Jazz omplirà de ‘swing’ Matadepera aquest cap de setmana

matadepera
GIRONA

Miquel Muñoz guanya el Premi Joves Fotògraf(e)s de l’INSPAI

GIRONA
MÚSICA

Antònia Font, Tomeu Penya i Juligan DJ faran “una festa” a Sons del Món

roses

L’origen fosc i intrigant del Degas de Todocolección

Barcelona
Richard Linklater
Director de cinema

“L’art conformista és avorrit i segurament ni tan sols és art”

Barcelona