Arts escèniques

crònica

Triangle amorós operístic

Aquest format d’escenari compartit amb òperes de curta duració és una opció per a espais com ara el de l’Auditori

L’actuació d’aquest diumenge de l’ Orquestra de Girona (OdG) a l’Auditori va haver de començar amb retard a causa d’un problema operatiu a les taquilles, on es va acumular una cua serpentina. Els organitzadors, atentament, van esperar que tothom pogués entrar a la Sala Montsalvatge. I abans d’encetar el concert, el director de la formació gironina, Xavier Puig, va explicar de manera amena la tria del programa. Aquest començava amb obres del compositor milanès Nino Rota, incloent-hi el Concerto per Archi i dos dels seus llegendaris temes de bandes sonores –el Romeu i Julieta de Zeffirelli i El Padrí de Coppola. L’OdG, amb moltes cares joves, va sonar sincronitzada i amb fluïdesa sota les ordres de Puig, que dirigia sense tarima ni batuta, però amb gestos enèrgics i decidits. Els músics vestien predominantment de blanc, contrastant amb el fons de llums rogencs que donaven l’adient efecte cinematogràfic, també fet servir per l’obra Danzón, de Leonard Bernstein, amb els seus característics twists jazzístics i tropicalistes. El plat fort de la vetllada, però, era l’opereta còmica El telèfon o l’amor a tres (1947), del compositor italoamericà Gian Carlo Menotti. El títol suggereix un triangle amorós que en realitat integra una dona, un home i... l’aparell telefònic que fa servir constantment la protagonista, ajornant així, amb el degut efecte humorístic, la proposta de casament que li vol el seu pretendent. Amb una traducció molt encertada, el llibret va ser cantat en català per la soprano Mireia Tarragó i el baríton Oriol Mallart, que van estar molt convincents tant en l’aspecte líric com en el dramàtic. En aquest aspecte, molt intel·ligentment, l’espai escènic engendrat per Martí Peraferrer es va repartir tot al voltant de l’orquestra, que continuava ocupant la part central de l’escenari. Així, potser, s’ha obert un precedent, ja que aquest format d’escenari compartit amb òperes de curta duració i pocs mitjans és sens dubte una opció a tenir en compte per a espais com ara el de l’Auditori. I respecte a l’Orquestra de Girona, esperem també tornar a veure-la properament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

Pol Bordas estrena ‘Cor petit’ amb la ‘col·labo’ de Figa Flawas

girona

La Casa Natal de Dalí, guardonada en els Premis CETT Alimara

FIGUERES

L’Ajuntament de Portbou torna a ser patró de la Càtedra Walter Benjamin

PORTBOU
música

Cala Vento versiona ‘Pau’ d’Els Pets en el seu vintè aniversari

girona
cinema

Nous membres d’honor de l’Acadèmia del Cinema Català

barcelona
cultura

Nova passarel·la per veure millor les petjades de dinosaure al jaciment

Fumanya
Kike Maíllo
Director de cinema

“Quan l’èxit no neix del talent, és efímer i buit”

Barcelona
Festival de canes

Els deliris de grandesa de Coppola

canes
Estrenes de cinema

Belén Rueda, una dura entrenadora de gimnàstica rítmica que es col·lapsa

barcelona