Economia

Economia

El sector porcí ja pesa més a fora

El 60% del producte de les indústries càrnies del porc ja es ven a fora, segons Porcat

Les grans empreses pensen en créixer

Primer van ser profetes a la seva terra i ara es mengen el món. Les empreses catalanes de productes derivats del porc han fet del món el seu mercat principal i no pas com una estratègia per fer front a la crisi o a un possible boicot sinó com a creixement natural del seu negoci. Ho reconeixia Ricard Parés, director de Porcat, l’Associació Catalana de Productors de Porcí, que xifrava les exportacions en un 60% i desmentia que les empreses fossin objecte de boicot per part d’Espanya: “Ni hi ha hagut efectes ni preveiem tampoc que n’hi hagi”, va manifestar. Empreses com ara Espuña, Noel Alimentaria o Grupo Jorge van participar ahir en un col·loqui organitzat per Roca Junyent.

Algunes companyies, entre les quals Splendid Foods (Can Duran o Casa Sendra) o Enrique Tomás, presenten un pla de creixement exterior espectacular. En el cas de l’empresa de Seva, el seu conseller delegat, David Garcia-Gassull, deia ahir que l’exercici del 2017 serà “el primer any del procés d’internacionalització de la marca” i que tancarà amb un creixement del 300% en les vendes a fora. “La intenció és aconseguir un creixement agregat del 500% en els pròxims tres anys”, explicava, i és que la planta de producció del grup ja està homologada per produir segons els estàndards d’una trentena de països. Enrique Tomàs, al seu torn, va explicar que ja disposa d’una xarxa de 104 botigues, de les quals 11 són a l’exterior (cinc a Mèxic, cinc més a Londres i una a París). A més, planteja el desembarcament als Estats Units i projectes en països com ara Perú, Bèlgica, Luxemburg o Alemanya.

En els darrers deu mesos la cadena de pernils i entrepans ha obert 12 establiments i en té 17 en obres que preveu obrir abans del primer trimestre del 2018, ubicats a Barcelona, Madrid, Bilbao, Londres o Roma, entre d’altres. L’objectiu d’Enrique Tomás és tenir 100 botigues a Barcelona i comarques, 100 a Madrid, 100 a la resta d’Espanya i 200 més repartides per ciutats del món. Aquest pla de negoci suposaria tenir un 40% dels establiments fora de l’Estat espanyol, que es preveu que acabin facturant el 60% del total de la cadena.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

OCDE

L’OCDE eleva tres dècimes la previsió de creixement del PIB espanyol

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona
CONFLICTE LABORAL

La plantilla de Llansà talla la N-260 i manté la vaga en defensa dels acords

LLANÇÀ

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses

Mig miler de persones demanen reduir la jornada laboral

girona
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona
economia

Clam per “menys jornada i millors salaris” en un Primer de Maig marcat pel 12-M

barcelona