Economia

LAIA MUÑOZ

PRESIDENTA DE L’AGRUPACIÓ DEL COMERÇ I LA INDÚSTRIA DE SANTA COLOMA DE GRAMENET

“No n’hi ha prou amb tenir un aparador a peu de carrer per vendre”

Trenta anys de trajectòria avalen l’Agrupació del Comerç i la Indústria, una entitat que treballa per a la promoció del comerç local d’una ciutat on els petits negocis són el motor econòmic

Els 30 anys de l’Agrupació arriben en un bon moment per al sector?
Som una ciutat de serveis i sobretot de comerç. En els últims temps hem tingut fluctuacions que encara no marquen una situació d’estabilitat.
El pitjor de la crisi ja ha passat?
Ens hem hagut d’adaptar a la nova situació econòmica.
Com l’ha viscut el comerç de Santa Coloma?
Han estat anys durs pel que fa a impacte als associats i ha canviat també el teixit comercial, amb la desaparició de comerços emblemàtics i, al mateix temps, n’han sorgit de nous. Alguns han durat poc i d’altres aguanten perquè han sabut trobar noves línies estratègiques.
Quina ha estat la pèrdua de l’activitat comercial a Santa Coloma en els darrers anys?
És difícil de quantificar però entre els associats ha estat important. La gran pèrdua va ser entre els anys 2008 i 2011, però vam aconseguir estabilitzar-nos i després créixer fent un canvi d’accions pensant no només en el comerç sinó també en els consumidors.
Arriba com a presidenta el 2012 i es converteix en la primera dona i també la primera persona jove a ocupar el càrrec. Què hi ha aportat?
El canvi no va ser un trencament. Vam intentar buscar la implicació del màxim d’associats tant a la junta com a les diferents accions. Vam veure la importància de tirar endavant projectes tecnològics.
L’adaptació a les noves tecnologies ha estat cabdal?
És un procés més dins de la venda. La visibilització a través de les xarxes és molt important a l’hora d’oferir producte. És una aposta molt necessària perquè ja no n’hi ha prou amb tenir un aparador a peu de carrer per vendre.
L’Agrupació ha creat un aparador virtual. Com funciona?
Santa Coloma Tot a Mà és un aparador on-line amb ofertes. Es pot reservar el producte i anar-lo a comprar després a les botigues físiques.
Pel que fa a la dinamització a peu de carrer, són efectives les accions?
Vam començar amb una Open Night i ara també fem passarel·les i campanyes estacionals. Tenim clar que una sobreactivitat tampoc és bona. Aquestes accions tenen un retorn econòmic segons els sectors però sobretot serveixen per visibilitzar que a Santa Coloma tenim una sèrie de productes que no cal anar a buscar a fora. Treballem pel comerç de tota la ciutat, dels associats i del seu entorn. És bo que Santa Coloma surti en positiu i impliqui a tothom.
Santa Coloma està envoltada de grans centres comercials. És un repte fer front a aquesta competència?
A més, som ciutat dormitori i això implica que molta gent fa vida fora de la seva ciutat. Per això ens vam plantejar accions que fessin sortir la gent al carrer a conèixer tot el que poden trobar al seu entorn. Santa Coloma és una ciutat molt dinàmica amb un teixit associatiu molt ric, sempre passen coses i volem que el comerç no en quedi al marge. És important diferenciar-se de l’oferta del centre comercial amb el tracte personalitzat. L’empatia i la relació de confiança són la clau.
L’Ajuntament ha impulsat la creació d’una moneda local. Com valoren la iniciativa?
Els comerciants estan a l’expectativa de com funciona la grama. Ara ha passat el primer any i n’hem de fer la valoració. Comença a moure’s sobretot entre les associacions que han cobrat les primeres subvencions. Creiem que serà una bona eina per visibilitzar comerços que no es veien i que ofereixen la possibilitat de pagar en grames. D’entrada es veu com una oportunitat perquè no cal competir amb els centres comercials de fora de la ciutat i la diversitat d’oferta permet que totes les compres es puguin fer sense sortir de Santa Coloma. També ajuda a descobrir molts comerços i mou la xarxa interna de comerç.
L’aposta per promocionar Santa Coloma com a espai d’excel·lència gastronòmica beneficia també els comerços?
És una aposta que dignifica tot el territori i dona valor a la ciutat. En tot el que sigui positiu sempre hi estarem d’acord. El que cal és generar el circuit amb l’eix comercial vinculat amb la restauració.
Quins projectes els agradaria poder desplegar?
La gran aposta a àmbit tecnològic l’hem fet. Si tinguéssim més pressupost ens agradaria poder fer més pedagogia comercial i motivar els comerciants que estan sols i oferir-nos a ajudar-los.
Amb aquesta trajectòria de 30 anys, tenen el futur garantit?
Això mai es pot dir. Depenem de persones i la nostra raó de ser són els socis. Sense la seva implicació no tindria sentit l’Agrupació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

QUERALBS

FGC i Queralbs arriben a un principi d’acord per la gestió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

Rècord d’inversió estrangera a les Terres de l’Ebre en cinc anys

Tortosa
economia

El BBVA explora una possible fusió amb el Banc Sabadell

barcelona
economia

La zona euro deixa enrere la recessió tècnica

barcelona
economia

Cinc cambres s’alien per un espai empresarial transfronterer més sostenible

GIRONA
QUERALBS

Les patronals del Ripollès reclamen un acord en la concessió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

La Generalitat denega l’ERTO de Freixenet

Barcelona
economia

El BBVA guanya 2.200 milions d’euros el primer trimestre de 2024

barcelona

Els economistes insten a assolir grans consensos per reactivar el país

Barcelona