Economia

La Cambra aposta per allargar la pista d’El Prat més propera al mar per assolir les 90 operacions per hora

En la seva opinió, això permetria explotar al màxim el potencial de Barcelona per acollir vols de llarga distància

La Cambra de Comerç ha defensat aquest dilluns allargar la pista de l’aeroport del Prat que està més a prop del mar (la 07525L), per aconseguir arribar així a les 90 operacions per hora amb el menor impacte acústic possible.

Aquesta és una de les mesures que el president de l’ens cameral, Joan Canadell, ha plantejat al president d’AENA, Maurici Lucena, en una trobada en què han abordat la situació dels aeroports catalans. En aquest sentit, la Cambra ha insistit que cal resoldre la necessitat de comptar amb una pista més llarga per les aeronaus més grans, que operen els vols de llarga distància. Canadell també ha indicat que així es pot “aprofitar al màxim el potencial de Barcelona per a vols de llarga distància” i, alhora “promoure Girona i Reus per a vols de curt i mig radi”.

Segons la Cambra, l’equilibri territorial i un creixement sostenible del tràfic aeri fins a 90 milions de passatgers anuals són “compatibles”. Canadell també ha reiterat que cal una “gestió individualitzada de l’aeroport de Barcelona”, per tenir localment més capacitat de gestió davant de crisis operatives com les d’aquest estiu, així com pels conflictes laborals, i també per donar la dotació “òptima de recursos i mitjans”. A més, també ha plantejat un “nou model de governança” que inclogui “institucions públiques i privades del territori a la presa de decisions estratègiques”.

De fet, durant la trobada, la Cambra ha expressat a AENA la seva “preocupació” per la reputació internacional de Barcelona “a causa de la successió d’episodis de dificultat operativa”. En un estudi recent sobre el futur Pla Director de l’aeroport, la Cambra ja apostava per adaptar l’operativa de les pistes per donar resposta al creixement, i proposava debatre en una taula de concertació territorial l’opció de l’allargament de la pista 07R25L, però també opcions com la normalització de la 07L25R per a enlairaments.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona