Economia

Nou rècord de creuers el 2020 a Palamós

La pandèmia del coronavirus encara no afecta, però s’està a l’expectativa

El port de Palamós, amb 52 escales de vaixells de creuer per al 2020, és a les portes d’un nou rècord en aquesta activitat, en espera, però, de com pot afectar a llarg termini la pandèmia del coronavirus. La campanya ha de començar a l’abril i s’allargarà fins al novembre, i les escales tindran especial incidència en mesos de temporada mitjana, com ara al maig o a l’octubre. De moment, però, la crisi sanitària encara no altera el calendari previst, en espera de com evolucioni.

Els precedents

Els ports de Palamós i Roses van rebre 56.700 passatgers a la Costa Brava al llarg de la temporada 2019, la qual cosa va suposar un increment d’un 11% en nombre de passatgers. Pel que fa a escales, se’n van fer 50, quatre menys que la temporada anterior. El port de Palamós va assolir, segons una nota feta pública per Ports de la Generalitat, un nou rècord per tercer any consecutiu, amb l’arribada de 54.208 passatgers, amb un increment d’un 18% respecte a l’any passat. Pel que fa a les escales, en va rebre 45, una menys que l’any anterior. L’increment de passatgers referma el lideratge d’aquest port dins del sector de creuers i li dona una major projecció internacional. El port de Roses va acabar la temporada amb 2.535 passatgers, cinc escales i la visita de quatre companyies.

Palamós, per la seva ubicació a la badia, disposava d’un port natural. El primer moll d’obra, però, es va realitzar al segle XV, i la vila es va convertir en un punt de fondeig d’embarcacions que es dirigien a França o cap al sud. A mitjan segle XIX, però, el port estava força abandonat. El 1880 es va considerar port d’interès general de segona classe i, el 1885, la direcció general d’Obres Públiques va ordenar redactar un nou projecte de port, que es va aprovar el 1899. El 1901 es va adjudicar la construcció i el 24 de juny del 1902 es va inaugurar.

El pas del temps i els diferents temporals que hi ha hagut a la costa de Palamós, especialment el de Sant Esteve del 2008 i el Glòria aquest any, han provocat ultrapassaments al dic i moviments d’algunes peces d’escullera i dels blocs de formigó, que ara s’han d’adequar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Consell Regulador del Cava admetrà raïm de fora de la DO pels efectes de la sequera

vilafranca del penedès
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona
economia

El Govern autoritza a Circuits de Catalunya a adjudicar la gestió a Fira de Barcelona

BARCELONA
Xina

L’economia xinesa creix un 5,3% en el primer trimestre

barcelona