La Borsa
Més valors
Economia

Fracassa l’intent per reflotar l’‘Ever Given’ del canal de Suez amb la marea

Ja són 326 els vaixells que esperen a creuar la ruta que connecta el Mar Roig amb el Mediterrani

Un nou intent per reflotar el portacontenidors Ever Given i desbloquejar així el canal de Suez ha fracassat aquesta nit, quan s’esperava que la lluna i la marea alta propiciessin l’èxit de l’operació, segons ha informat una de les companyies que operen en aquest pas marítim.

“Desafortunament, l’estat de la marea no ha ajudat a reflotar l’Ever Givern aquesta nit”, ha escrit Leth Agencies, companyia especialitzada en serveis logístics en diferents canals i estrets del món, en el seu compte de Twitter . Aquesta companyia ha afegit que l’Autoritat del canal de Suez, que gestiona aquesta via marítima egípcia, tornarà a intentar desencallar el portacontenidors aquest diumenge amb l’ajut de remolcadors i ha xifrat la quantitat de vaixells que esperen a creuar en 326.

Segons el Gulf Agency Company (GAC), s’ha aconseguit alliberar el timó i les hèlices de l’Ever Given, tot i que l’autoritat gestora de la via marítima indica que continuen dragant terra per alliberar el casc. Segons l’autoritat del canal s’han pogut dragat 27.000 metres cúbics de sorra de la zona de la riba on està encallat, arribant a una profunditat de 18 metres.

Alguns dels participants en l’operació de rescat d’aquesta nit havien manifestat aquest dissabte confiança en què aquesta nit era un “bon moment” per moure l’Ever Given, que bloqueja el canal des de dimarts després d’encallar la seva proa en una de les ribes, quedant totalment travessat i impedint el pas. Segons les primers investigacions, l’incident es va produir a causa dels forts vents i una tempesta de sorra.

Des de llavors, els intents de reflotament han resultat infructuoses malgrat l’utilització de fins a 14 remolcadors, dragues i excavadores per retirar la sorra al voltant de la proa.

El capità d’un dels remolcadors implicats va assegurar aquest dissabte que havien aconseguit moure la proa de la nau uns 17 metres en direcció nord, cap on navegava quan va quedar encallat.

Segons l’empresa gestora del carregament, la multinacional Bernhard Schutle Shipmanagement (BSM), està previst que aquest diumenge s’incorporin dos remolcadors més.

Per la seva banda, la naviliera Maersk, la principal que opera en el canal de Suez, ha assenyalat que, un cop s’alliberi el pas, es necessitarà entre tres i sis dies per desfer el gran embús que s’ha generat en aquesta via que connecta el Mar Roig amb el Mediterrani i que suposa la ruta marítima més curta entre Àsia i Europa.

Algunes embarcacions ja estan desviant la seva ruta cap al Cap de Nova Esperança per donar la volta a l’Àfrica, tot i que implica diversos dies extra de navegació.

Amb capacitat per a 224.000 tonelades de càrrega, els 400 metres d’eslora del portacontenidors de la companyia taiwanesa Evergreen i bandera panamenya abasten tot l’ample del canal, bloquejant el pas per la via per la que passen el 10% del comerç mundial i el 25% dels contenidors de mercaderies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pimec proposa suspendre de sou i feina als treballadors que no tinguin el certificat Covid

barcelona

Els perills d’una energia més cara

barcelona

“Podríem créixer fins a un 30%”

barcelona

Camioners: sense relleu generacional

barcelona
economia

MicroBank injecta 25,8 milions en crèdits fins al setembre

economia

Pimec rebutja la pujada de la quota d’autònoms i avisa del risc per a la recuperació

Economia

El govern destina 216 milions a polítiques d’ocupació juvenil

Damm i El Celler de Can Roca elaboren una cervesa àcida

vilablareix

Els sindicats i el Banc Sabadell pacten l’acomiadament d’almenys 1.380 treballadors amb sortides voluntàries

barcelona