Economia

Saplex inverteix 7,3 milions d’euros per créixer

El fabricant de bosses d’escombraria i per a la congelació amplia la seva planta i impulsa la seva expansió als mercats internacionals

Saplex, fabricant de bosses d’escombraries i bosses per a la congelació d’aliments, ha invertir 7,3 milions d’euros en l’ampliació de la seva capacitat productiva a la planta de Canovelles (Vallès Oriental), la millora de maquinària i la incorporació de noves línies de fabricació.

Aquesta inversió, que suposa augmentar en un 12,3% l’esforç realitzat durant l’exercici anterior, es divideix en un milió destinat a la millora en maquinària; 2,7 milions a la incorporació de noves línies de fabricació de bosses d’escombraria, entre les quals s’inclou el llançament de les seves bosses 100% compostables amb tancament fàcil que es comercialitzen a Mercadona amb la marca Bosque Verde i els 3,6 milions d’euros restants a l’ampliació de les seves instal·lacions a Canovelles en més de 4.000 m2 de superfície. Aquesta xifra se suma als prop de 22,5 milions d’euros invertits en els cinc anys anteriors amb l’objectiu d’augmentar i optimitzar la seva capacitat productiva, reforçar la seva posició de lideratge al mercat espanyol i seguir creixent en els mercats internacionals. Saplex va tancar l’exercici del 2020 amb una facturació de 61,5 milions d’euros, un 3% més que l’any anterior. Va incorporar dotze persones a la seva plantilla, fins a sumar 140 llocs de treball.

En aquest capítol, cal anotar que a Portugal ha multiplicat per quatre les seves vendes mensuals respecte del 2019. A més, gràcies als establiments que Mercadona té previst obrir a Portugal al llarg de l’any, Saplex espera enlairar les vendes en un 50%.

A més, Saplex ha entrat amb marca pròpia a dos mercats en què no hi era present, com Dinamarca i Colòmbia. Aquests territoris se sumen als quinze països on la companyia comercialitza els seus productes: França, Holanda, Bèlagica, Noruega, Finlàndia, Lituània, Letònia, Estònia, Itàlia, Perú, Panamà, Xile, Emirats Àrabs Units, Suècia i Portugal.

També cal destacar el llançament de les seves primeres bosses 100% compostables amb tanca fàcil. Són bosses fetes a partir de midó de blat de moro per a la recollida selectiva de residus orgànics, una categoria de producte amb el qual la companyia ja va ser pionera el 1997. Des de la incorporació del tanca fàcil, les vendes de les seves bosses compostables han registrat un increment superior al 50% en unitats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Campanya publicitària per atraure turistes internacionals i de proximitat

GIRONA
economia

El Govern va fer retirar 1.339 anuncis d’allotjaments turístics il·legals durant el 2023

barcelona
TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona