Economia

Giró defensa que els Next Generation es destinin a Idiada per avançar en el desplegament del vehicle autònom

La firma lidera un projecte per impulsar la mobilitat connectada i reduir les emissions contaminants

El conseller d’Economia, Jaume Giró, ha defensat aquest divendres el potencial del projecte europeu d’Applus Idiada per avançar en el desplegament del vehicle autònom. Giró l’ha situat com a ferm candidat a rebre part dels fons de recuperació Next Generation, tot destacant que “és a l’avantguarda de la mobilitat”.

En una visita a les instal·lacions de Santa Oliva (Baix Penedès), el conseller ha recordat que Idiada treballa per a les principals firmes automobilístiques del món i n’ha lloat la seva transcendència. El projecte per desplegar el vehicle autònom, preseleccionat per la Generalitat junt amb altres 26 propostes catalanes, també aspira a impulsar la connectivitat de la mobilitat i reduir les emissions contaminants.

El projecte, batejat com a ‘Mobilitat del futur: connectada, intel·ligent i autònoma’, està quantificat en 1.237,4 milions d’euros. Segons el Govern, el primer any d’execució requereix un pressupost de 317,3 milions. Giró ha defensat novament la “cogestió” dels fons europeus entre la Generalitat i l’executiu espanyol un cop Europa concedeixi els diners a l’Estat i arribi el moment de decidir com es reparteixen entre les diferents comunitats autònomes.

Applus Idiada i el conseller han remarcat la importància de la confidencialitat empresarial i han declinat concretar detalls de la seva proposta. Per ara només ha transcendit que la intenció és integrar diferents iniciatives per desenvolupar solucions de cara a la mobilitat del futur. Així, es vol proveir l’automoció de diferents serveis que situïn Catalunya com a pol de referència en la mobilitat sostenible.

Entre altres, amb el projecte aspirant als Next Generation hi ha la intenció d’impulsar el desenvolupament de noves solucions, serveis i productes al voltant de la mobilitat tant en cotxes com en motos, busos, vehicles agrícoles i de transport de mercaderies. En aquest sentit, es volen desplegar mesures per reduir la contaminació i avançar en la connectivitat entre vehicles i entre el vehicle i el conductor.

Giró ha destacat la capacitat de les instal·lacions d’Idiada per desplegar aquesta proposta en el cas que acabi sent subvencionada. Ha recordat que la companyia disposa de les pistes de proves físiques i virtuals més importants d’Europa. Per motius de confidencialitat empresarial, però, la visita del conseller d’aquest divendres a Santa Oliva no ha pogut ser enregistrada per la premsa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Augmenta un 35,6% l’allotjament turístic al Vallès Occidental amb una estada mitjana de dues nits

TERRASSA
ECONOMIA

El Maresme pedala a favor de l’EuroVelo 8

MATARÓ
Rússia

Rússia augmenta un 82% els ingressos per la venda de petroli i gas el 2024

barcelona
unió europa

La CE exigeix a Booking complir amb la llei de mercats digitals

barcelona
ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)