Economia

Els treballadors del 112 de Reus i la Zona Franca comencen una vaga indefinida

Els empleats reclamen millores laborals i la internalització del servei

Els treballadors del 112 de Reus i la Zona Franca han començat aquest dissabte una vaga indefinida. Reclamen millores laborals i la internalització del servei per part de la Generalitat. Els empleats han lamentat que són un servei essencial però que en canvi estan subcontractats i això fa que les seves condicions laborals siguin pitjors. Hi treballen unes 230 persones i la Generalitat ha decretat un 85% de serveis mínims. Segons els empleats això farà que hi hagi entre quatre i sis persones menys per torn –d’unes 30 persones cadascun-, fet que suposarà que es deixaran d’atendre un 20% de les trucades. Des del comitè de vaga han afirmat que no la desconvocaran fins que Interior assumeixi compromisos per escrit.

Des de fa uns mesos l’empresa adjudicatària del servei és Ferrovial, però els treballadors han acusat el Departament d’Interior de la seva situació. Han assegurat que és Interior qui indica que a les bases de la licitació que el conveni que han de tenir és el de ’Call Center’. “Ara la Generalitat diu que hem de resoldre-ho amb l’empresa subcontractada, quan és la Generalitat qui imposa el conveni. Que ho aclareixin”, ha explicat Santi Torrella, membre del comitè de vaga del 112 per la CGT.

A principis de l’any que ve està previst que hi hagi una nova licitació del servei, però els treballadors han reclamat que no es convoqui i se’ls absorbeixi dins l’administració. “Si fins ara no s’ha fet res ha estat per falta de voluntat política o per desídia. Nosaltres estem disposats a seguir posant les coses fàcils”, ha manifestat David Vilaplana, membre del comitè de vaga per CCOO. Tanmateix han lamentat la “manca de compromís” del conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, per trobar una solució al conflicte laboral.

Alhora, els empleats han reclamat un conveni propi i han expressat que el de ’Call Center’ que tenen ara no s’ajusta a la feina que fan. La seva tasca és atendre les trucades de la ciutadania que pateix una situació de risc i alertar els equips d’emergències. En aquest sentit han destacat que actuar amb rapidesa és fonamental “per poder salvar vides” i que en ocasions pateixen angoixa i problemes psicològics derivats de l’atenció de les trucades. A més, han exposat que poden arribar a tramitar fins a 200 expedients en cada torn de vuit hores i que no tenen “ni un segon de descans” entre trucada i trucada, fet que al seu parer evidencia que falta personal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CaixaBank, escollida millor entitat de banca privada digital d’Europa 2024

barcelona
economia

Banc Sabadell rebutja l’inicial oferta d’absorció del BBVA

barcelona

La Cuina de l’Empordanet presenta la seva nova guia de restaurants

begur

El Vívid, el mes de l’enoturisme a la Costa Brava, tanca amb el 89 % d’ocupació

girona

Acord de col·laboració entre la Cambra i CaixaBank

girona
GIRONA

La demarcació tanca el mes d’abril amb rècord històric d’ocupació

GIRONA
Economia

Rècord d’ocupació a l’abril a Catalunya amb 3,76 milions d’afiliats

barcelona
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona