Economia

Coffee Center tanca un acord per vendre les seves infusions al Kazakhstan

L’empresa amb seu a Aiguaviva, amb 55 treballadors, factura gairebé sis milions d’euros anuals i actualment exporta un 5% de tota la producció

L’empresa Coffee Center, amb seu a Aiguaviva i dedicada a infusions i tes, ha tancat un acord amb un distribuïdor de l’Àsia Central per introduir-hi els seus productes, tant a granel com envasats en bossetes. Concretament, la companyia ha obert mercat al Kazakhstan, on ha introduït els seus tes i infusions a AAS Foods, distribuïdor i comercialitzador de productes alimentaris a tot el país, i a Esentai Gourmet, una gran superfície situada a Almaty, l’antiga capital durant l’època soviètica i la ciutat més poblada del país. Segons va informar Acció –l’agència per a la competitivitat de l’empresa, del Departament d’Empresa i Treball–, l’acord ha estat possible gràcies a l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Moscou que té Acció, que els va facilitar l’agenda de contactes i de potencials clients. L’empresa va enviar una mostra dels seus productes fa dos anys i ara ha tancat aquest acord de manera virtual per la pandèmia.

Segons Acció, les comandes de Coffee Center al Kazakhstan se centren bàsicament en dues línies de productes. D’una banda, la línia Alma Home i Alma Fit, un tipus de te orgànic, ecològic, sostenible i amb el certificat que tot el material utilitzat és 100% biodegradable, de manera que la seda, el fil i el paper es desintegren en menys d’un mes per mitjà del compostatge. I, de l’altra, la línia The Capsoul, una col·lecció de tes a granel de sabors exòtics com ara mango i mandarina, pensats sobretot per al públic més jove.

La responsable d’exportacions de Coffee Center, Sònia Martí, diu que fa temps que estan introduïts als països de l’Europa de l’Est i ara volien obrir mercat a l’Àsia Central. “El Kazakhstan és ara com la Rússia dels noranta. Té ganes d’obertura i és, per tant, un mercat amb un gran potencial. La nostra comanda és petita en termes econòmics, però ja som a dins: això és el més important per continuar creixent.”

LA FRASE

Un cop estiguem consolidats al Kazakhstan, volem entrar a l’Uzbekistan
Sònia Martí
responsable d’exportacions de Coffee Center

Mantenir les xifres de facturació

Actualment, l’empresa factura gairebé sis milions d’euros anuals i, de cara a l’any que ve, preveu arribar a mantenir aquesta xifra i assolir els nivells prepandèmia. D’aquesta facturació, un 5% del total (350.000 euros) es dedica a l’exportació, principalment a països de l’Europa de l’Est, però també a Mèxic i a Itàlia. L’empresa té 55 treballadors i disposa de dues fàbriques, la de tes i infusions, a Aiguaviva, i la de cafès, al Vallès Oriental.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga