Economia

Seat avançarà cinc dies l’aturada de la producció per Nadal per la manca de xips i deixarà de fabricar dijous que ve

Les tres línies de la planta de Martorell no reprendran l’activitat fins passat festes, el 10 de gener

La planta de Seat a Martorell marca el 16 de desembre com l’últim dia de producció del 2021 i no tornarà a fabricar fins passades les festes de Nadal, segons ha informat l’automobilística a l’ACN.

L’empresa es veu obligada a aturar les tres línies de producció cinc dies abans del previst per la manca de subministraments de xips, que afecta tota la indústria. La companyia ha comunicat als sindicats en una reunió aquest divendres que suspendrà temporalment la feina de la plantilla amb un ERTO durant cinc dies, entre el 17 i el 23 de desembre.

La resta del calendari no estava previst treballar i, per tant, no caldrà activar l’expedient. La fàbrica ha patit aturades de producció constants en els últims mesos per l’escassetat de semiconductors. L’escassetat global de semiconductors ha impedit a l’automobilística entregar l’alta demanda registrada de les marques Seat i Cupra.

L’empresa ha assegurat que fabrica el màxim número de vehicles que pot quan disposa de xips i ha recordat que les tres línies de producció de Martorell van treballar el 7 de desembre i “no van descansar durant el pont”.

L’aturada comportarà una nova entrada d’empleats a l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERTO) que l’empresa té en vigor fins al juny del 2022. Fins ara, hi havia unes 400 persones amb la feina suspesa al dia per reducció de torns.

La notícia arriba l’endemà que Volkswagen confirmés que té la intenció que Martorell fabriqui cotxes elèctrics a partir del 2025. La producció adjudicada a Martorell serà de tres models compactes elèctrics de les marques Cupra, Audi i Skoda. L’adjudicació està condicionada a l’arribada dels ajuts públics per al desenvolupament del vehicle elèctric i connectat (PERTE), que ja han rebut llum verda de la Unió Europea.

El PERTE també ha de sevir per impulsar la primera giga fàbrica de bateries per a vehicles elèctrics, que el consorci alemany vol tirar endavant. La ubicació d’aquesta planta encara no està tancada, però fonts coneixedores de la negociació l’allunyen de Catalunya. La convocatòria de les bases del PERTE hauria de publicar-se abans de finals d’any, per poder concloure la fase de concurrència competitiva durant el primer trimestre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona