Economia

unió europea

La UE suavitza les exigències de reducció d’emissions dels vehicles

L’entrada en vigor de la normativa Euro 7 s’ajorna dos anys tant pels turismes com pels vehicles pesants

Els països de la Unió Europea han acordat ajornar dos anys l’entrada en vigor de la normativa Euro 7, el nou conjunt de normes sobre les emissions dels cotxes i que té com a objectiu final aconseguir que tots els vehicles que es venguin a la UE siguin zero contaminants l’any 2035, informa l’ACN. En el cas dels turismes, explica l’agència, els socis comunitaris han convingut traslladar l’entrada en vigor del reglament del 2025 –proposta inicial– al 2027, mentre que en el cas dels vehicles pesants passarà del 2027 al 2029. Per altra banda, els límits màxims d’emissions en l’Euro 7 per a automòbils lleugers –els més nombrosos– seran els mateixos que en l’Euro 6. En el cas dels vehicles pesants, en canvi, s’estableixen límits d’emissions més exigents.

Més enllà de fixar nous límits, la posició dels Vint-i-set inclou algunes novetats. Per una banda, introdueix límits per a les emissions no relacionades amb l’escapament, com per exemple les emissions derivades de partícules de frens o la taxa d’abrasió dels pneumàtics. També han proposat nous requisits mínims de rendiment per a la durada de les bateries dels cotxes elèctrics i han imposat requisits més estrictes sobre la vida útil del vehicle. A part, la posició també conté una disposició especial sobre els autobusos urbans per garantir que es garanteix l’objectiu de zero emissions per al 2030. Segons ha defensat la presidència espanyola del Consell de la UE en un comunicat, la posició dels estats estableix “un equilibri adequat entre requisits estrictes en matèria d’emissió de vehicles i esforços addicionals per a la indústria, en un moment en què els fabricants d’automòbils estan en plena transformació cap a la producció d’automòbils de zero emissions”. “Arribem a un equilibri entre els costos d’inversió de les marques fabricants i millorem els beneficis ambientals derivats de la regulació”, afegeix la nota recollida per l’ANC. No obstant això, la posició del Consell de la UE rebaixa les pretensions inicials de la Comissió Europea, que apostava per una implementació més accelerada de l’Euro 7. Amb l’anunci d’aquest dilluns, el Consell ja disposa ara d’un mandat per iniciar les negociacions sobre el reglament amb el Parlament Europeu, que encara ha d’adoptar la seva posició.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona