Economia

transports

Territori vol diferenciar per llei les VTC tradicionals de les noves plataformes

El govern ha presentat aquesta setmana als representants de taxistes, les VTC de plataforma i l’associació Gran Turisme les línies generals que podria tenir la nova llei del sector, que obre la porta a diferenciar la feina del vehicle de lloguer amb conductor tradicional i els conductors que treballen amb aplicacions. Una de les propostes a debat és la diferència entre el temps de precontractació exigit, que podria ser superior a sis hores per a aquests vehicles de lloguer amb conductor tradicionals. La regulació intenta posar fi a l’enfrontament entre taxistes i plataformes, després que el Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) rebutgés les limitacions que imposaven les legislacions estatal i catalana a les plataformes.

Després de mesos de protestes al carrer, els conductors de l’associació VTC Gran Turisme han sortit “esperançats” amb el possible canvi però també “prudents”, perquè consideren que la normativa ha de ser “exigent” perquè no quedi “desvirtuada” i es protegeixi el servei de transport prèmium, informa l’ACN. Per la seva banda, els taxistes confien que la nova llei “trencarà totalment el model que han utilitzat fins ara les VTC” de plataforma però reclamen que es poleixin algunes “contradiccions” en la proposta del Departament de Territori. En concret, Élite Taxi valora especialment que s’obri la porta a “diferenciar entre els operadors d’intermediació horitzontals i verticals”.

En canvi, i ja abans de la reunió, les patronals de les VTC de plataforma Unauto i Feneval van demanar al govern en un comunicat que “corregeixi els abusos” que s’han dut a terme, a parer seu, contra el sector i que no posi “més traves artificials” a la seva feina. Les dues plataformes demanaran també a la Comissió Europea que intervingui en el conflicte català i que “elimini les restriccions” que pateixen per treballar a Catalunya, segons una carta enviada a la CE, en què reivindiquen la llibertat de contractació avalada per la sentència del TJUE d’aquest estiu.

La Generalitat espera que l’esborrany estigui llest a finals d’any i la llei es pugui aprovar abans que acabi la legislatura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

ERC, Comuns i la CUP es comprometen a convalidar la regulació dels lloguers de temporada

barcelona
Economia

El turisme internacional s’enfila fins als 3,3 milions el primer trimestre de 2024

Barcelona
CONFLICTE LABORAL

Els treballadors de Llansà en vaga reben el suport de transportistes de Roca

GIRONA
OCDE

L’OCDE eleva tres dècimes la previsió de creixement del PIB espanyol

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona
CONFLICTE LABORAL

La plantilla de Llansà talla la N-260 i manté la vaga en defensa dels acords

LLANÇÀ

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses