Economia

Barcelona

El Port estrena la ruta en tren directa per transportar mercaderies cap a França

La ruta ferroviària directa per transportar mercaderies entre el port de Barcelona i França ja és una realitat. Ahir es va posar en funcionament el servei amb un tren que travessarà la frontera sense transbordaments ni canvis de locomotora i arribarà fins a Tolosa i Lió. Es tracta del primer tren de mercaderies de l’Estat que connectarà amb França de manera directa. Els combois tenen una llargària de 750 metres i permetran treure de les carreteres al voltant de 800 camions cada setmana. “Fem un pas endavant en la descarbonització de l’activitat logística”, va explicar el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, que assegura que les emissions de CO2 de la infraestructura portuària es reduiran del 10%.

El primer tren va sortir de la terminal Best del Port de Barcelona, en una ruta que es farà quatre cops per setmana, tres amb destinació a Tolosa i un amb destinació a Lió.

Salvadó va reconèixer ahir que el nou servei ha hagut de superar dificultats operatives i logístiques. “És un dia històric”, va insistir. En la inauguració també hi van participar directius d’empreses de transport de mercaderies que operen al port de Barcelona, que asseguren que el nou servei permetrà “estalviar temps” i millorar l’eficiència. Així mateix, van reclamar “més trens” i “més càrrega” per millorar la connectivitat de la infraestructura portuària amb el sud d’Europa.

Pel que fa a la llargària del servei, 750 metres, destaca perquè es tracta de la longitud màxima permesa a Europa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia