Economia

ECONOMIA

Aliança entre els municipis amb un major pes turístic

Santa Susanna, Lloret, Salou i l’Ametlla de Mar impulsen un acord que reforci la influència dels municipis turístics catalans

Junts sumen més de 16 milions de pernoctacions anuals

Santa Susanna, Lloret, Salou i l’Ametlla de Mar han anunciat la creació de l’Associació de Municipis Turístics Costa Catalana, un lobby que pretén reforçar la influència dels municipis amb una major pes turístic de Catalunya. De fet, tal i com recorden en un comunicat, es tracta del les poblacions que més pernoctacions registren –més de 16 milions– dins de les seves respectives marques genèriques: Costa Daurada, Costa Brava, Costa Barcelona i Terres de l’Ebre. L’objectiu de l’acord signat pels alcaldes Joan Campolier (Santa Susanna), Adrià Lamelas (Lloret de Mar), Pere Granados (Salou) i Eva del Amo Galarzo (l’Ametlla de Mar) és promoure un espai de reflexió col·lectiva que faciliti l’intercanvi d’experiències i el coneixement recíproc, així com establir mecanismes de cooperació i coordinació davant reptes i temes d’interès comú.

L’aliança també pretén esdevenir un pont de col·laboració amb altres administracions supramunicipals i els sectors turístics involucrats, “convertint-se en un interlocutor clau i un motor d’iniciatives i propostes”. Amb aquesta nova aliança, es volen desenvolupar estratègies conjuntes que responguin a les necessitats comunes dels municipis. A més, es busca impulsar la investigació i la digitalització dels municipis turístics per fomentar la innovació i una gestió més eficient dels serveis, alineant-se amb els objectius globals de desenvolupament sostenible i amb mesures de lluita contra el canvi climàtic. Finalment, l’associació estudia la possibilitat d’obrir la porta a futures adhesions d’altres municipis costaners que desitgin unir-se a aquesta iniciativa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona
economia

Puig s’estrena a borsa amb una pujada superior al 4%

barcelona