Economia

comerç

‘Ceràmica de la Bisbal', una marca personalitzada

L'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà presenta als productors i venedors de ceràmica la marca amb distintiu d'origen protegit de la UE

Comença una campanya de promoció del projecte

L'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà ha presentat aquesta setmana a productors i venedors de ceràmica el projecte de marca Ceràmica de la Bisbal, un distintiu d'origen protegit en l'àmbit de la Unió Europea que permetrà individualitzar, personalitzar i reconèixer els productes de ceràmica elaborats a la Bisbal i als pobles de la seva àrea d'influència. La presentació als empresaris és un pas més d'aquest projecte, que es remunta al 2010 i que té com a objectiu principal revalorar els productes autòctons i distingir-los de la resta. Això estarà regulat per un consell regulador integrat per l'alcalde i el regidor de Promoció de la Ciutat, Òscar Aparicio i Xavier Dilmé, respectivament, i els tècnics de l'àrea, Daniel Sabater i Xavier Rocas, i els representants dels sectors productiu i comercial Jordi Trayter i Laura Matas, respectivament.

Una vintena de productors i una quinzena de comerciants van assistir dimarts a la presentació de la marca, i el regidor de Promoció els va encoratjar a “anar agafats de la mà i treballar conjuntament” en un projecte que “convé a productors, venedors i també a la ciutat, ja que la ceràmica continua sent un element diferenciador”, va dir Dilmé.

Per difondre la marca, l'Ajuntament de la Bisbal desenvoluparà durant tot aquest any una campanya de promoció i difusió, finançada en un 70% pel fons del Servei Públic d'Ocupació Estatal del Ministeri de Treball i Immigració. La campanya anirà a càrrec de Plural Comunicació, està actualment en fase prèvia d'estudi i començarà el mes d'abril, amb un pressupost una mica superior als 17.000 euros.

LA DATA

02.06.10
L'Ajuntament
obté la llicència per al distintiu d'origen protegit en l'àmbit de la Unió Europea de la marca.

LA FRASE

La marca ha de ser un valor afegit, un distintiu de qualitat que oferim al consumidor
Xavier Dilmé
regidor de promoció econòmica de la bisbal d'empordà

Amb logotip propi

L'adhesió dels empresaris al projecte, impulsat conjuntament pel consistori, l'Associació d'Empresaris Artesans Ceramistes de la Bisbal i Comarca i l'Associació de Comerciants de l'Aigüeta, representa que els productes hauran de ser distribuïts al mercat amb el logotip associat a la marca, que també serà a l'etiquetatge i l'embalatge. Així, s'hauran de marcar tant els productes de ceràmica artística i decorativa, com els de terrissa, rajoleria, material de bòbila i revestiments i paviments. Els comerços, per la seva part, hauran de comunicar al consumidor quins són aquests productes amb marca d'origen a través d'una identificació dels articles en els establiments.

Els productes de ceràmica que podran formar part del projecte podran estar elaborats no només a la Bisbal d'Empordà, sinó també en els municipis de la seva àrea d'influència, com ara Cruïlles, Monells, Sant Sadurní de l'Heura, Corçà, Forallac, la Pera, Rupià, Foixà, Ultramort, Serra de Daró, Gualta, Fontanilles, Ullastret, Parlavà, Palau-sator, Pals i Torrent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona
CONFLICTE LABORAL

La plantilla de Llansà talla la N-260 i manté la vaga en defensa dels acords

LLANÇÀ

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses

Mig miler de persones demanen reduir la jornada laboral

girona
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona
economia

Clam per “menys jornada i millors salaris” en un Primer de Maig marcat pel 12-M

barcelona

Finalitza el tall a la C-66 per protestar contra la gestió de la sequera

la pera
QUERALBS

FGC i Queralbs arriben a un principi d’acord per la gestió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

Rècord d’inversió estrangera a les Terres de l’Ebre en cinc anys

Tortosa