L'empresa vallesana Europastry amplia horitzons al nord d'Europa

Ha obert una filial als Països Baixos que també donarà servei als països de la zona

Europastry ha obert una filial comercial als Països Baixos que donarà servei tant a aquest país com a Bèlgica i a països del nord d'Europa, entre els quals hi ha Alemanya, un estat, aquest últim, on ja es comercialitzen des de fa temps productes de la companyia, com ara Fripan, Frida o Yaya María. Amb l'expansió al Benelux, la multinacional vallesana ja exporta a vint països diferents, i ara disposarà encara de més facilitat de distribució a tot el continent, atès que ja tenia delegacions a Portugal i França.

Europastry ja obté el 15% dels ingressos fora de l'Estat espanyol, i l'expansió internacional forma part del pla de desenvolupament d'una companyia que l'any passat va arribar a una facturació de 360 milions d'euros, i va créixer un 10%. Al centre i el nord d'Europa, el volum de vendes se situa al voltant dels deu milions d'euros, i l'objectiu amb l'obertura de la filial holandesa és que la xifra continuï augmentant. En aquest sentit, es considera una important oportunitat de negoci la consolidació de productes com ara el Pa Gran Reserva i els Dots, la marca que ha convertit la multinacional en el principal fabricant europeu de berlines. Durant el primer semestre de l'any, les exportacions de la popular pasta amb el forat al mig van créixer un 40%.

Amb vista a l'any que ve, Europastry es fixa també com a objectiu continuar impulsant la innovació i el desenvolupament en la seva estratègia de creixement. L'empresa, domiciliada a Sant Cugat del Vallès i amb una de les unitats de producció més importants a Rubí, durant el 2009 ha invertit en aquest capítol una partida de 12,3 milions d'euros, un 3,4% de la seva facturació, que l'ha convertit en pionera a l'hora d'eliminar els greixos hidrogenats i llançar al mercat una gamma de brioixeria infantil saludable.

Dues dècades d'expansió

Europastry va néixer el 1987 però els seus orígens es remunten al 1963, quan es va crear la cadena de forns de pa que més tard s'anomenaria El Molí Vell. El 1990 ja es va crear la primera línia de pa precuinat a Barberà del Vallès, pionera a Europa, i des de llavors l'expansió ha estat constant. Coincidint amb la inauguració de la planta de producció d'Azuqueca de Henares (Guadalajara), es va crear la marca de productes congelats Yaya María, i el 1999 ja es va fer un altre pas decisiu: la construcció d'una fàbrica de 55.000 m² a Rubí. Tot plegat va permetre que Europastry, tres anys més tard, pogués adquirir la seva gran competidora en masses congelades, Frida Alimentaria, que s'afegiria a les altres dues marques de pes de la multinacional, l'esmentada Yaya María i Fripan. Últimament també destaca l'èxit de la marca Dots, que ha consolidat les exportacions en fins a vint països. Tot i això, el capital de l'empresa continua sent 100% estatal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.