Empreses

Camisetas.info creix a Europa i obre la porta a franquiciar

La firma de personalització de productes tèxtils factura a fora més del 50%

Camisetas.info, el portal bandera de la catalana Phoenix Publicitat, estarà present el 2017 en sis nous països europeus, començant aquesta mateixa tardor amb Portugal.

La companyia, especialitzada en la personalització de productes tèxtils, ja és present a França, Itàlia, Bèlgica i el Regne Unit, però el seu gerent, Ángel Fernández, destaca que l'aposta de la companyia és créixer a fora. “Aquest 2015 ja facturarem més del 50% gràcies a les vendes a altres països”, diu.

Després de Portugal la companyia preveu fer el salt a Holanda i Alemanya, “un mercat més complicat per entrar perquè hi tenen molt de pes les importacions des de Turquia en aquest sector”, explica Fernández.

L'empresa va fer el salt a l'exterior ara fa quatre anys, una decisió que en paraules de Fernández “ens ha permès doblar la facturació en els darrers quatre anys”. El 2014 va facturar 2,5 milions d'euros.

De moment Fernández vol centrar el creixement a Europa però no descarta a mitjà termini fer el salt cap a altres continents de la mà obrint la porta a un model de franquícies. “El transport lluny no ens faria competitius”, destaca. I és que tots els productes que ven el portal se serveixen des de la planta que Phoenix Publicitat té a Argentona, en què treballen 18 persones.

Entre els plans de la companyia també hi ha obrir un showroom a París “perquè ens ajudarà a donar suport a les vendes en línia allà”, destaca Fernández. La firma va arribar a tenir vuit botigues físiques a diferents punts de l'Estat però el 2008, tot just abans que la crisi es fes evident Fernández va optar per tancar-les “i deixar només oberts els establiments de Barcelona i Madrid”. Era l'aposta definitiva pel negoci a internet a través del portal Camisetas.info -creada fa més d'una dècada i pionera, per tant, del comerç en línia en el sector tèxtil.

Tancar les botigues els va permetre reduir costos i preparar-se per als anys durs de la crisi. I les exportacions han ajudat a diversificar i a continuar creixent a pesar del context, però Fernández també va apostar en el seu moment per la diversificació de clients. A les grans comandes de grans companyies per a regals d'empresa la firma ha desenvolupat una línia de negoci paral·lela amb comandes més petites per a campanyes d'ONG o entitats esportives, escoles, i fins i tot per a celebracions particulars. “I realment això ens ha ajudat a seguir creixent a pesar de la crisi ja que les empreses han reduït molt la despesa en regals d'empresa aquests darrers anys”, destaca Fernández.

Actualment la companyia disposa d'una plantilla de 35 persones, entre la planta a Argentona, les botigues i oficines, el doble del que tenia ara fa quatre anys.

Facturació

2,5 M€

Treballadors

36

Any de fundació

1980



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]
economia

Es preveu una campanya de fruita de pinyol “correcta” tot i una caiguda de la producció

Lleida
ECONOMIA

La Xina reaviva la guerra comercial amb la UE amb una investigació antidúmping

BARCELONA

Les botigues de les zones més turístiques ja poden obrir els diumenges

Barcelona

Circuits en funcionament

L’Hospitalet de Llobregat

Fer obsolet el residu

Barcelona
Mar Reguant
Economista i premi nacional de recerca al talent jove de la FCRI

“L’energia barata ja hi és, però cal repartir millor els beneficis”

Barcelona

Casa Jové celebra 150 anys amb l’entrada a Tarragona

Barcelona

Recreacions virtuals de cors perquè els cardiòlegs assagin

Barcelona
Contra xifrada
Anna Pinter Pla

Un bon àpat per la inclusió