Empreses

AB-Biotics arribarà al 90% de vendes a fora l'any vinent

L'empresa exporta els seus productes a més de vint països

L'any 2012, AB-Biotics, una empresa biotecnològica nascuda a l'empara de la UAB, va fer la seva primera operació internacional. La internacionalització ja es presumia llavors com una de les claus de futur per a la jove companyia. Dos anys després, les vendes a l'exterior suposen ja un 68% de la facturació d'AB-Biotics, que ha signat uns 58 contractes de llicència per distribuir els seus productes a més d'una vintena de països. Un dels fundadors i consellers delegats -juntament amb Sergi Audivert-, Miquel Àngel Bonachera, posa de manifest que la indústria farmacèutica espanyola és “testimonial” si es compara amb el mercat mundial. Per tant, diu, l'empresa ha de continuar apostant per trobar fronteres enllà socis que distribueixin els seus productes i, a través d'ells, arribar a un client global.

Si tot va com s'espera, l'any vinent les vendes a l'exterior ja suposaran el 90% de la facturació total d'AB-Biotics. Segons Bonachera, els EUA són un mercat molt important i Àsia, afegeix, ho esdevé cada vegada més.

AB-Biotics centra els seus esforços a desenvolupar productes propis de dues àrees: els ingredients funcionals probiòtics i la farmacogenètica. Pel que fa a la primera, la companyia, que té la seu a Sant Cugat del Vallès i una oficina i laboratori a Girona, ha tirat endavant set productes a partir dels quals pot fer variants per als clients. Pel que fa a l'altra àrea, centrada fins ara sobretot en l'àmbit de les malalties mentals, AB-Biotics ha desenvolupat un test que permet al metge saber quin medicament li funcionarà millor a un pacient a partir d'una mostra de saliva. El producte s'ha venut a diversos països a través de tercers i el distribueix al mercat espanyol la mateixa companyia. Miguel Ángel Bonachera lamenta que l'administració no hagi apostat més per aquest test perquè això els permetria fer un salt i seria una carta de presentació davant les grans multinacionals del sector.

A més, la companyia ha creat recentment una filial per treballar en l'àmbit de la nutrigenètica.

Bonachera destaca que el negoci d'AB-Biotics està molt diversificat. “L'objectiu és estar a tot el món amb diferents productes i diferents clients”, declara.

AB-Biotics, que preveu facturar enguany 3,5 milions -suposaria més que doblar les vendes de 2013-, cotitza al Mercat Alternatiu Borsari. Tot i que aquest mercat va viure dies convulsos a l'estiu, després de l'escàndol de Gowex, Bonachera el qualifica de “fantàstic” i el reivindica com a útil per a una empresa com la seva.

Facturació

3,5 M€

Treballadors

32

Any de fundació

2004

Miquel Àngel Bonachera i Sergi Audivert van fundar l'empresa, una spin-off de la UAB, el 2004. Un any després van rebre suport del primer àngel inversor i el 2010 van sortir al MAB.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

La Xina reaviva la guerra comercial amb la UE amb una investigació antidúmping

BARCELONA

Les botigues de les zones més turístiques ja poden obrir els diumenges

Barcelona

Circuits en funcionament

L’Hospitalet de Llobregat

Fer obsolet el residu

Barcelona
Mar Reguant
Economista i premi nacional de recerca al talent jove de la FCRI

“L’energia barata ja hi és, però cal repartir millor els beneficis”

Barcelona

Casa Jové celebra 150 anys amb l’entrada a Tarragona

Barcelona

Recreacions virtuals de cors perquè els cardiòlegs assagin

Barcelona
Contra xifrada
Anna Pinter Pla

Un bon àpat per la inclusió

Torroella de Montgrí

Jornada per aprofundir en el turisme inclusiu al Baix Empordà

Torroella de Montgrí