Economia

TANT X TANT

La DO Cava davant del mirall

Una empresa no pot fabricar cotxes de gamma baixa i al mateix temps ser la BMW o la Mercedes

La DO Cava ha fet públic fa pocs dies el seu esperat projecte de reestructuració relatiu a la segmentació qualitativa i a una nova zonificació. En aquest article em centro en el primer dels dos temes, que serà visible en les etiquetes del vi escumós en qüestió a partir del 2022.

Hi haurà dos grans tipus de cava: el de guarda, majoritari en la DO, amb prop del 90% de la producció i amb més de nou mesos de criança, i el de guarda superior, amb tres possibilitats: reserva, gran reserva i paratge qualificat, els quals, respecte a la situació actual, augmenten els temps de criança i passa a ser de 18 a 36 mesos. Pel que fa a la proposta d’ampliar la gamma de caves per la banda alta, no hi ha gaires coses a dir, tan sols que en el cava s’internalitzen la majoria de postulats dels desertors de la DO Cava que no se sentien representats per la marca: des de Corpinnat fins a Clàssic Penedès, passant per Raventós i Blanc. La DO Cava fa seus molts dels requeriments d’aquests productors en matèria de temps de criança, sostenibilitat, terroir... No obstant això, curiosament, no es coneix cap canvi en el preu del raïm que es pagarà als productors.

La proposta de segmentació que fa la DO Cava pretén aprofundir en l’intent històric d’aplegar sota el mateix paraigua vins escumosos de qualitats molt diferents. En aquest cas, diferenciant encara més els caves que es troben en la banda alta de qualitat. No estic segur que aquesta opció resolgui el problema d’identitat de producte de la DO. Més aviat crec que hi ha el risc que accentuï i faci més evident la polarització provocada per l’opció de Henkell-Freixenet i Jaume Serra de centrar-se en el cava barat.

Una empresa no pot fabricar cotxes de gamma baixa i al mateix temps ser la BMW o la Mercedes Benz. Fer les dues coses a la vegada confondria el comprador. Aquest és el repte, difícil, que es planteja, un cop més, la DO Cava. Ja veurem si se’n surt.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El Camp de Tarragona rep 336 milions d’euros dels fons europeus

Tarragona
GIRONA

Suspenen la Fira de la cervesa i la botiga al carrer de demà per previsió de pluja

GIRONA
economia

Multa de 150 milions a Ryanair, Vueling, Volote i Easyjet per cobrar per l’equipatge de ma

barcelona
economia

Un 30% menys de viatgers a l’abril als allotjaments turístics extrahotelers

Barcelona

Vint-i-una empreses gironines opten als premis Etalentum

GIRONA
unió europea

El TJUE tomba el tram autonòmic de l’impost d’hidrocarburs

barcelona

Les comarques gironines rebran 360 milions d’euros de fons europeus

sant joan les fonts

El sector del suro confia en les darreres pluges per salvar la collita

Girona
Economia

L’IPC repunta tres dècimes al maig fins al 3,6% per l’electricitat i els carburants

barcelona