Empreses

Bustper adapta el producte i s'inicia en l'exportació

L'empresa de mobles de la Sénia explora nous mercats i prepara una línia de productes per penetrar a Europa i compensar la caiguda de les vendes a l'Estat

Fabrica components com motllures, potes i panells i també moble acabat

La crisi del sector del moble fa que algunes indústries catalanes del sector aposten per les vendes a l'exterior. I aquest és el camí que ha decidit emprendre Bustper, empresa auxiliar del moble de la Sénia, que està refent la seua estratègia comercial per adaptar-se a la demanda dels mercats europeus. “Reforçarem el nostre model de negoci amb l'aportació de nous productes per a una tipologia distinta de clients”, ha explicat el responsable del departament de producte de Bustper, Pablo Bustos. Tot i alguna petita experiència al mercat exterior, amb vendes puntuals a França, Bustper es prepara enguany per a l'exportació i preveu un increment de la facturació, que el darrer exercici va ser de més de 4,5 milions d'euros. “Sabem que no és un camí fàcil, però amb estratègia i bons productes tenim molt a fer”, ha dit Bustos, que explora el mercat europeu per la proximitat. “No ho intentarem en altres llocs més allunyats perquè el nostre producte és fet a mida i cal un contacte directe amb el client”, ha manifestat el responsable del departament de producte.

Bustper fabrica components com ara motllures, potes i panells lleugers; també acobla components (tant de fusta massissa com de tauler de xapa), envernissa i embala els components. “Sempre hem fet productes que no entraven en els esquemes de les fàbriques de mobiliari, centrades en la mecanització de tauler i acoblaments finals”, ha apuntat Bustos. No va ser fins a mitjan de la dècada dels 90 que Bustper va començar a fabricar producte acabat, però no per al sector de la llar sinó per al canal contract, és a dir, per a la contractació de mobiliari de col·lectivitats com ara hotels i institucions. L'empresa de la Sénia no va créixer tant com altres durant els anys del boom de la construcció (va arribar a un màxim de cent treballadors) però tampoc ha patit tant la crisi del moble. “Hem hagut de reduir la plantilla per adaptar-nos a les circumstàncies, però la nostra previsió és recuperar el potencial humà amb nous projectes de producte”, ha explicat Bustos. En els darrers anys, han vist com moltes empreses que eren clients seus, tancaven la porta per la caiguda del consum, la feblesa de les seues estructures i per l'acumulació de morositat i endeutament. “Hem buscat negoci en altres sectors i hem reforçat les nostres habilitats per ser diferents i més competitius, al mateix temps que hem reduït els marges de beneficis a nivells mínims”, ha comentat Bustos. Tot i que Ikea no és la seua competència, els responsables de Bustper admeten que la venda de mobles per part de grans cadenes comercials ha fet canviar el model de consum i, aquest canvi, sí que els afecta.

D'altra banda, Bustper està renovant la seua imatge. “Volem potenciar la nostra marca, donar-li notorietat”, ha dit el responsable de producte de l'empresa de la Sénia. Una tasca que els responsables de Bustper sostenen que no els serà fàcil perquè el seu producte no arriba directament al consumidor final, sinó que subministren les seues peces a altres indústries del moble. “Som una indústria auxiliar del moble que oferim productes competitius i de qualitat, amb valor afegit”, ha dit Bustos.

Falta d'infraestructures.

Per una empresa és molt important estar ben comunicada i disposar d'una xarxa logística, uns avantatges que no tenen les empreses del polígon de la Sénia. “Estem enmig de Barcelona, València i Saragossa, una àrea molt potent, però despenjats de la seua influència per falta d'infraestructures que ens hi comuniquen”, ha denunciat Bustos.

Facturació

4,5 M€

Treballadors

60

Any de fundació

1973

Bustper va crear-se en plena crisi del petroli, per tal de fabricar complements del moble per la gran quantitat d'empreses que hi havia al Montsià i Baix Maestrat.
PREOCUPACIÓ PEL MEDI AMBIENT

Segell de qualitat

Bustper està en procés de certificar el seu servei de producció amb la ISO 9001 i de superar una auditoria que li permetrà aconseguir un segell de qualitat. Concretament es tracta de la certificació de la cadena de la custòdia de la fusta de l'associació PEFC, que verifica que els productes forestals utilitzats per la indústria de transformació procedeixen de boscos gestionats amb criteris de sostenibilitat.

D'altra banda, l'empresa disposa de plaques solars a la teulada de la nau industrial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia