Opinió

De reüll

L’últim episodi

Suprimir la graella de la tele reflecteix el moment de reconversió dels mitjans

El 1939 The New York Times va publicar per primer cop la guia de la televisió i just fa una setmana que ho va deixar de fer. Són 81 anys d’història en els quals la tele ha viscut la seva gran eclosió, com a mitjà de comunicació dominant, referent; ha sigut la pantalla dels grans esdeveniments, però també l’última dècada significa el principi, no del seu final, sinó d’una gran reconversió. En una carta als seus lectors, el rotatiu nord-americà argumenta la decisió assenyalant que les cadenes no reflecteixen la manera amb la qual la gent consumeix la tele. En l’era de l’streaming, de les grans plataformes, que són de pagament, dels serveis a la carta que s’ofereixen per internet amb una programació televisiva personalitzada, el diari ha optat per suprimir el que fins ara era considerada una pàgina d’informació de servei. Cal anunciar la pel·lícula de les deu de la nit quan la pots veure quan vulguis a Netflix, HBO, Filmin i Amazon? La programació de la tele és un contingut residual en la premsa escrita i la decisió del diari nord-americà, que pot semblar simbòlica, reflecteix el moment de transformació dels mitjans tradicionals. I en especial de la premsa escrita, que té encara entre els seus lectors els espectadors envellits que hi busquen la pel·lícula de les deu de la nit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia