El lector escriu

En l’era del consum, reparar és un acte de rebel·lia

L’última vegada que vaig portar la meva furgoneta Volkswagen de segona mà a reparar a un concessionari oficial va ser la gota que va fer vessar el got… En cada visita m’instal·laven noves i cares peces del motor, però l’automòbil continuava fallant... Fart de pagar factures de més de tres xifres i sentint-me totalment estafat, vaig abandonar el corporativisme i l’engany per a trobar un mecànic de tota la vida. Ell, un tipus simpàtic, tacat de greix i amb una cigarreta apagada a la boca, va trigar uns segons a endevinar que el motor no estava subjecte! Havia perdut tres caragols de subjecció que el concessionari no havia collat adequadament. Després de reposar-me’ls, el que ara és el meu mecànic de confiança no em va voler cobrar i la furgoneta no ha tornat a tenir problemes.

Avui dia les grans multinacionals ens inciten amb les seves estratègies a canviar i renovar els seus productes quan tenen un petit problema. La frase “et sortirà més barat comprar-ne un de nou que reparar-lo” és falsa si l’estudies en termes globals. Us convido que siguem rebels i perseverem en l’intent de reparar i reciclar en comptes de consumir sense sentit. Estarem fent un favor als petits comerços i al planeta.

Barcelona



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia