Un decret llei que posa fi al poder dels controladors

La decisió del Ministeri de Foment d'assumir per decret l'organització de la feina dels controladors aeris ha indignat els treballadors, que ara estudien recórrer contra la mesura als tribunals, però tenint en compte fins on havia arribat l'estira-i-arronsa entre les dues parts no sembla pas una mesura exagerada. L'aprovació del decret llei que retorna a Aena la gestió i el control del trànsit aeri, a les mans dels controladors des de l'any 1999, ha estat precedida de signes preocupants. Des del moment que el ministre José Blanco va anunciar clarament la seva determinació de retallar fins a un 40% les retribucions econòmiques dels controladors i de posar ordre al ball d'hores extraordinàries que multipliquen encara més aquests salaris, el conflicte va entrar en una via sense retorn. Des d'aleshores, la Unió Sindical de Controladors Aeris ha intentat guanyar una batalla impossible: els passatgers no podem simpatitzar de cap de les maneres amb les exigències laborals d'un col·lectiu que percep un sou mínim de tres-cents cinquanta mil euros anuals, gairebé seixanta milions de les antigues pessetes. Tampoc podem entendre que la primera reacció davant els plans governamentals sigui plantejar l'amenaça de vaga amb vista a la propera Setmana Santa. D'altra banda, com el mateix ministre ha afirmat, no és tolerable que una empresa pública pagui sous milionaris, i menys encara si es tracta d'una empresa amb un important deute. Fart de la prepotència dels controladors, Blanco els ha tret tot el poder i a partir d'ara s'assegura per llei poder-los regular la jornada laboral i, fins i tot, la possibilitat de recórrer a la contractació de treballadors estrangers per garantir el servei i la seguretat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.