Editorial

La prova de l’aeroport

El nou govern de Catalunya té el gran repte de fer compatible en la seva acció de govern una sortida social de la crisi, el progrés del país i la resolució del greu conflicte polític que manté amb l’Estat espanyol, i l’ampliació de l’aeroport de Barcelona apunta directament a un d’aquests tres eixos. És evident que la infraestructura necessita un nou impuls de modernització, de connectivitat intercontinental i d’increment de capacitat, que donaria ales a l’economia del país i crearia llocs de treball. És, doncs, una oportunitat que els diversos agents econòmics, de manera significativament unànime, reivindiquen no deixar escapar, ara que Aena, aquest cop sí, sembla disposada fer una inversió important al Prat, aparcant la seva històrica predilecció per Barajas. Però l’ampliació de l’aeroport mai ha estat una qüestió fàcil i ara no és cap excepció, per l’impacte ecològic que té al delta del Llobregat, pel context de crisi climàtica i pels diferents interessos dels ajuntaments de Barcelona i el Prat.

La responsabilitat del govern de Pere Aragonès és modular un projecte prou racional i equilibrat per atraure al seu voltant un consens polític i social molt ampli. No n’hi ha prou amb resoldre que els beneficis econòmics són superiors a l’impacte ecològic. L’ambició de país implica pensar-lo globalment i això vol dir impulsar un creixement racional del Prat, segur amb més vols intercontinentals, però potser amb menys de curta distància, i combinar-lo amb més activitat als aeroports de Girona i Reus, ara infrautilitzats, i una interconnexió ferroviària més eficient. I vol dir també incorporar al projecte garanties reals de compensació ecològica, perquè així ho exigirà la Comissió Europea per aprovar el projecte, però sobretot perquè la Catalunya que vol tenir el seu paper al món té un pla per no contribuir a la destrucció del planeta, i això ha de començar per no destruir la seva pròpia biodiversitat i reduir les seves emissions de gasos contaminants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia