Editorial

EDITORIAL

L'N-II, una carretera amb massa accidents

L'accident de trànsit a l'N-II a Medinyà en què dimarts van morir tres persones i dues més van quedar ferides greument va ser fruit, segurament, com tots els accidents, d'un cúmul de nefastes casualitats, però no deixa de ser, si més no, sorprenent que de les gairebé seixanta víctimes mortals que hi ha hagut aquest any a les carreteres gironines, una desena hagin perdut la vida en aquesta via. Certament que es tracta d'una de les més transitades, però també és veritat que, actualment, en la major part del seu recorregut, amb obres de reforma a mig fer, les condicions per circular-hi amb seguretat s'han reduït molt en alguns trams. Foment han pres mesures per minimitzar aquest fet i per dotar la carretera de més seguretat però l'alt volum de trànsit i el fet que molts dels vehicles siguin de gran tonatge converteixen l'N-II en una carretera d'alt risc. Davant d'això i davant també del fet que encara falten mesos, si no anys, per acabar no ja les obres començades, sinó el desdoblament de tota la carretera entre Tordera i la Jonquera, cal que des de l'administració es prenguin mesures per augmentar al màxim la seguretat de la via, ja sigui reduint-hi la velocitat permesa, augmentant els controls, millorant la senyalització o, com s'ha fet a l'Estat francès, prohibint-hi la circulació de camions. Cert que tot plegat té un cost addicional important, i més en aquests temps de crisi, però no és molt més important el cost d'una sola vida humana?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.