Opinió

LA GALERIA

La plaça de Catalunya

Cal treure els cotxes de la plaça, però el pla ha de ser més ambiciós i és una ocasió única per fer de Girona una ciutat encara més amable

Encara recordo el debat ciutadà que va provocar la decisió de convertir en zona de vianants determinats carrers de la ciutat de Girona i els escarafalls que alguns, comerciants bàsicament, van fer en aquells moments. Escric sobre la rambla de la Llibertat i, sobretot, el carrer Santa Clara i el carrer Nou, i podríem ampliar-ho a la restricció de la circulació pel Barri Vell. Ara ens en faríem creus, però va ser així. Per això espero que, aprenent del passat, no es repeteixi ara alguna d’aquelles campanyes amb l’anunciada pacificació de la plaça de Catalunya. Després de la proposta d’ERC sustentada per tots els grups municipals i assumida per l’equip de govern de Junts, cal demanar que no es faci cap tipus de partidisme amb les decisions que caldrà prendre. Perquè treure els cotxes de la plaça de Catalunya comportarà reorganitzacions importants a una àmplia zona i, evidentment, hi haurà efectes col·laterals. Caldrà ser valents, tots, i els ciutadans ens queixarem, però si som honestos amb nosaltres mateixos, reconeixerem que no té gaire sentit donar voltes a la plaça de Catalunya per trobar alguns dels escassos llocs per aparcar. Pagant. Per tant tretes les places d’aparcament, caldrà pensar en la zona de càrrega i descàrrega. Es parla d’un aparcament especial que fos un gran magatzem des d’on tinguessin la base cotxes elèctrics petits per fer el repartiment a comerços i botigues. Cal pensar també que la plaça de Catalunya és zona de pas obligat cap al Barri Vell, però les actuals restriccions funcionen prou bé. I sigui en una primera o segona fase, pacificar la plaça de Catalunya és fer-ho també amb la plaça Pompeu Fabra, el carrer Sant Francesc i, de retruc, el carrer del Carme. Ara és l’hora dels tècnics per proposar solucions i dels regidors per aprovar-les. És prou important si és veritat que tothom es creu que cal treure cotxes del mig de Girona, potenciar el transport públic i la Girocleta i unir el Barri Vell i l’Eixample i fer servir, ara sí, l’estació de bus com a punt d’arribada a la ciutat pensant en un escenari més amable per portar-los a l’eix comercial. En un primer moment cal treure cotxes de la plaça Catalunya, però el pla ha de ser més ambiciós i, si hi continua havent consens entre els grups municipals, aquesta és una ocasió magnífica per fer de Girona una ciutat més amable i sense tants cotxes. I ho escriu un que camina massa poc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia