Opinió

De set en set

Rodalies en campanya

Salvador Illa demana “no fer safareig en campanya”. Es refereix a la visita del president de la Generalitat, Pere Aragonès, dilluns, a l’estació de Gavà (Baix Llobregat), epicentre de la incidència a l’R2 Sud que ha deixat fora de servei el sistema de comunicacions de la xarxa de Rodalies entre el Prat de Llobregat i Castelldefels. I milers d’usuaris afectats de la citada línia, però també de les R13, R14, R15, R16 i R17. La ministra de Transports, Raquel Sánchez, acusa l’executiu català de fer campanya amb l’avaria, que l’executiu espanyol mira de resoldre el més ràpid possible, però que ja es preveu que durarà, com a mínim, entre tres i quatre setmanes. Just en la recta final per a unes municipals que els socialistes catalans preveien més o menys plàcides, la xarxa ferroviària i concretament el seu mal funcionament endèmic centren el debat. El PSC intenta apartar el focus cap a l’acord de la B-40, però, aquest cop, ho té complicat. Perquè què no és la campanya si no parlar dels problemes dels ciutadans? I un dels grans, en aquests moments a Catalunya, és l’infame servei ferroviari com a conseqüència de la manca d’inversions acumulades en les últimes dècades, també en el manteniment, per part del govern espanyol. Tal com publicava aquest diari, des de l’1 de setembre fins al 30 d’abril, el 85% dels dies hi hagut problemes a la xarxa de Rodalies. Són 205 dies dels 242 comptabilitzats. I el gros de les incidències, el 93%, en dia feiner. Les xifres són demolidores. Mal que pesi al PSC, se n’hauria de parlar i molt en campanya. I, sobretot, oferir solucions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.