Opinió

La vergonya de l'N-II i els perjudicis per a Girona

Encara que alguns i algunes hi passen de puntetes i prefereixen no embrutar-se el vestit parlant-ne, a ningú que s'estimi la ciutat de Girona l'ha de deixar indiferent la vergonya crònica que representa la manca de desdoblament de l'N-II. És un perjudici que patim des de fa anys, que lesiona la nostra competitivitat, que perjudica el sector turístic... No en parlen per no quedar vermells i vermelles, perquè es difícil fer creure “fermesa” en la defensa dels interessos de Girona quan s'ha estat incapaç en més de setze anys d'acabar un desdoblament que clama al cel. És un fet demostrable que en tots aquests anys els representants catalans i gironins dels partits que governen i han governat l'Estat han estat incapaços de defensar com caldria els nostres interessos. Quants llocs de treball s'han perdut i es perden per culpa de la discriminació en infraestructures a què ens sotmet el govern espanyol? Quantes víctimes d'accidents s'haurien pogut estalviar? Quin impacte té sobre l'economia del territori l'absència d'una N-II desdoblada? I quin impacte en la nostra competitivitat?

M'agradaria que tots aquells i aquelles tan preocupats a desgastar el govern del president Mas, que gestiona amb rigor i responsabilitat una herència d'una foscor que esfereeix, dediquessin uns moments de la seva campanya a parlar-ne, de tot això. Altrament quedarà en evidència que l'únic que pretenen és treure un rèdit electoral, miserable si se'm permet atesa la situació que ens han deixat, i no pas la defensa real del territori. On eren les indignacions d'alguns i algunes quan reclamàvem que l'Estat complís amb Girona amb el tema de l'N-II, del viaducte de Girona o del traspàs de l'aeroport? Callats, muts i a la gàbia del partit.

L'any 2011, ben entrat ja el segle XXI, Girona és una ciutat encara desconnectada de la modernitat: no tenim un tren d'alta velocitat, no tenim una xarxa de rodalies com caldria, no tenim una autovia en condicions... i hem de fer front a la crisi. D'altres ciutats la poden combatre comptant amb tot això, nosaltres no. Insisteixo: quants llocs de treball s'han perdut per culpa de tot això? Quin és l'efecte sobre el PIB gironí, de tot aquest abandonament que socialistes i populars han practicat amb Girona?

En aquest mandat municipal que s'encetarà el proper dia 22 de maig, Girona esdevindrà finalment una ciutat connectada a l'alta velocitat ferroviària. Això si es compleixen els calendaris del govern espanyol, que ja ha incomplert unes quantes vegades. Durant aquests quatre anys, els qui fa 32 anys que governen la ciutat han adormit aquest debat, bàsicament perquè no interessava ni el tripartit de la Generalitat ni el seu govern amic de Madrid. Els interessos de Girona han quedat sempre en segona línia, i ja és hora que les coses canviïn.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.