Política

diada de l'onze de setembre

‘Desconnexió' televisiva

TVE no retransmet la mobilització pel Canal 24 Horas, que fa connexions amb Salt i Barcelona. L'acte d'Arc de Triomf s'havia de seguir pels webs, els de RTVE i Antena 3

A Twitter, queixes per la cobertura “excessiva” al ‘Telediario'

L' última Diada abans de la independència i la “d'una presència institucional sense precedents”, són dos dels titulars coincidents de les teles espanyoles. Perquè a banda del temps, uns quinze minuts destinats a la notícia d'obertura, la desconnexió televisiva s'exemplifica sobretot a TVE , amb un historial de manipulació informativa , poc sibil·lina. No va retransmetre la mobilització pel seu Canal 24 Horas . No se'n va fer un seguiment fins a dos quarts de sis de la tarda –en directe, havent deixar passar l'hora clau de les 17.14 h– i van repetir un muntatge amb imatges d'estelades i gent. Això sí, van fer connexions puntuals al llarg de la tarda, a més de destacar la “territorialització” de la causa independentista, amb la “meitat de participació” i “menys estelades als balcons”. La primera connexió, amb Salt, perquè hi havia Puigdemont. Abans de donar pas a la periodista Olga Rodríguez, el presentador Aleix Barreiro va remarcar que per “primer cop trencava la neutralitat del seu càrrec”, idea que també van subratllar Antena 3 i Tele 5. Una segona reportera, Sandra Morales, a Arc de Triomf, va destacar la simbologia de l'acte –els batecs del nou cor de la República Catalana– amb un “diuen”. Als webs de RTVE i Antena 3 –en un apartat petit que crida l'atenció per un botonet vermell que diu “directes”– es podia seguir el senyal televisiu que oferia l' ANC . A més d'Iceta, Albiol i Arrimadas, TVE, els únics, van donar veu a Societat Catalana.

Va ser diferent la repercussió de la Diada en un canal informatiu públic amb un 0,7% d'audiència que el que TVE exhibia a les xarxes socials on piulava amb molta intensitat al llarg de la tarda notícies del matí. A més, els Telediario hi van dedicar una cobertura “ excessiva ”, segons alguns espectadors que hi van piular en contra.

Algunes frases per desactivar la transcendència: a Tele 5 van explicar la història, com a anècdota, del cant d'Els segadors, un clam de “fa 400 anys”. A Antena 3 es van fixar en Mas: “Li ha costat una mica, però ha cantat independència.” A La Sexta –a la nit Ana Pastor va entrevistar Ada Colau– hi posaven poesia amb “clamor”, “marea d'estelades” i “un mateix batec, a l'uníson”.“Fins i tot Artur Mas estava encantat”, va reblar Cristina Villanueva.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Consell d’Europa reclama l’alliberament dels presos de l’1-O i la retirada de les euroordres

Estrasburg

Illa diu que els indults són una “decisió històrica” només rebutjada pels “extremistes d’ambdós costats”

barcelona

Les universitats catalanes critiquen que el Tribunal de Comptes pugui embargar béns per l’acció exterior del Govern

barcelona

González Laya veu “incoherent amb l’estat de dret” que l’informe del Consell d’Europa demani l’alliberament dels presos

Brussel·les

Iceta proposa una indemnització de 33 dies per l’acomiadament d’interins si es confirma l’abús de temporalitat

Madrid

Els presos polítics podrien estar de permís quan es notifiquin els indults

barcelona

Colau celebra que “per fi” arribin els indults: “És una notícia molt esperada a Catalunya”

barcelona

Ciutadans diu que l’única “retrobada” amb els indults serà amb els “colpistes”

barcelona

Casado critica la patronal i adverteix que “cap lobby” frenarà la seva oposició als indults

Madrid