Política

Simó titlla de “demencial” la missió d’eurodiputats per avaluar la immersió

Forma part d’una acció promoguda pel PP i Cs arran d’una queixa del 2017 de l’Assemblea per una Escola Bilingüe de Catalunya

La consellera d’Educació, Anna Simó, ha qualificat de “demencial” la missió de la Comissió de Peticions del Parlament Europeu que del 18 al 20 de desembre, visitarà Catalunya per avaluar la immersió lingüística a petició d’una queixa de l’Assemblea per una Escola Bilingüe de Catalunya (AEB) del 2017. Simó ha criticat els centres educatius que han escollit per fer la visita; un d’educació especial i un institut. “No sé quina immersió volen veure”, ha dit en una interpel·lació al ple del Parlament per després assenyalar que en un centre especial tenen “altres objectius” i que als instituts “no es fa immersió”.

La consellera, responent a una interpel·lació de la diputada de Cs Anna Grau, ha lamentat que es plantegi “com si anés a fer les Amèriques per combatre la maleïda immersió”, però ha afegit que es reunirà amb els eurodiputats per explicar-los la realitat. També ha explicat que el departament d’Educació els va facilitar una llista d’escoles del Prat de Llobregat on s’aplica la immersió i també els va donar informació sobre una escola on s’aplica el 25% de classes en castellà per ordre del TSJC.

A finals del 2017 la Comissió de Peticions del Parlament europeu (PETI), que presideix la popular Dolors Montserrat, va recollir la queixa que també va impulsar Ciutadans formant part dels liberals de Renovar Europa. L’AEB considera que les institucions públiques espanyola i catalana incompleixen les sentències dels tribunals que reconeixen el dret dels alumnes a ser escolaritzats també en castellà. També assegura que “la discriminació dels castellanoparlants a Catalunya és contrària als principis de no discriminació per raó de llengua” i vulnera el respecte a la diversitat cultural i lingüística. I asseguren que la immersió suposa una restricció a la llibertat de circulació dels nens. El Parlament va demanar per carta a l’eurocambra el novembre del 2022 que suspengués la missió en considerar que “forma part d’una dinàmica de persecució de la llengua catalana”.

Informe PISA

“Estic absolutament convençuda que revertirem aquests resultats. Així ho diré a tota la comunitat educativa, des d’aquí, i a les famílies en una comunicació que els adreçaré en els pròxims dies perquè confiïn en el sistema educatiu”, ha afirmat després dels mals resultats de PISA.

Davant d’aquesta situació, la consellera ha assegurat que no defuig cap responsabilitat i ha demanat, una vegada més, que govern, grups parlamentaris i comunitat educativa facin pinya. “El sistema educatiu té bons fonaments però trontollen alguns punts i cal continuar amb les reformes”, ha argumentat. I, en aquest sentit, ha reiterat que no vol fer un pla de xoc de mesures ràpides.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

estat espanyol

L'executiu no aprova cap mesura de regeneració democràtica

barcelona
PALAMÓS

El PSC proposa una revisió integral del sistema de salut

PALAMÓS
unió europea

El carregador de tipus C serà obligatori a partir de gener de 2025

barcelona
política

Vergés (Junts) proposa un pla de xoc per fer front els reptes de la pagesia

girona
memòria

La Junta electoral prohibeix una concentració davant la Prefectura

barcelona
guerra a gaza

Netanyahu assegurà que envairà Rafah amb acord de treva o sense

barcelona
RIPOLL

Badia (Comuns): “L’extrema dreta no té cabuda ni en català ni en castellà”

RIPOLL
política

Aragonès veu “estrafolària” la proposta de Junts per revertir el dèficit fiscal

barcelona
economia

La inflació a la zona euro es manté en el 2,4%

barcelona