Punt divers

Adjudiquen les obres de la variant de les Borges del Camp per 6 MEUR i el projecte de la variant d'Alcover

CAMP DE TARRAGONA

El DPTOP, a través de l'empresa pública Gisa, ha adjudicat les obres de construcció de la variant de les Borges del Camp (Baix Camp) per un import de 6 milions d'euros. La futura variant permetrà evitar el pas de vehicles per l'actual travessera de la C-242 per l'interior de les Borges, i connectarà directament amb la carretera N-420. La C-242, de les Borges del Camp fins al següent poble, Alforja, registra un trànsit d'uns 4.700 vehicles diaris, de mitjana, amb un 5% de vehicles pesants. Es preveu que els treballs comencin abans de l'estiu vinent, amb un termini d'execució de 12 mesos. Gisa també ha adjudicat la redacció del projecte constructiu de la variant d'Alcover (Alt Camp) per 58.000 euros.

Respecte la variant de les Borges que ara s'adjudica té una longitud de 2,1 quilòmetres i discorre per l'oest del nucli urbà de les Borges del Camp. La via projectada està formada per dos carrils de 3,5 metres d'amplada i vorals d'1 metre d'amplada cadascun.

El traçat s'inicia a l' N-420 -passat l'accés actual a les Borges, venint de Reus-, on es preveu una rotonda de grans dimensions -de 100 metres de diàmetre exterior. Aquesta rotonda donarà servei en el futur a la variant de Riudecols que construirà el Ministeri de Foment. A partir de la rotonda, es construirà un ramal de connexió en direcció cap a Riudecols, que tindrà uns 600 metres de longitud.

Els primers 300 metres de la variant abasten el terme municipal de Botarell i se superposen a un camí ja existent. A continuació, la variant entra al terme de les Borges del Camp i discorre per l'oest, entre el nucli urbà i la zona muntanyosa de les Costes (Cim de la Bruguera).

En el seu recorregut, la variant dóna continuïtat a diversos camins mitjançant passos a diferent nivell, com és el cas del camí d'accés a la urbanització els Domenges. D'altra banda, la via projectada creua la riera d'Alforja amb un viaducte de 100 metres de longitud. La variant finalitza a l'actual C-242, al nord del nucli urbà de les Borges, amb la qual enllaça mitjançant una rotonda de 50 metres de diàmetre exterior.

L'actuació es complementarà amb l'enllumenat de les rotondes, els elements per facilitar el drenatge de la carretera i la senyalització vertical i horitzontal.

La variant d'Alcover

L'estiu passat el DPTOP va acabar les obres del desdoblament de la carretera C-14 entre Reus i Alcover, que va costar 57 milions d'euros. Ara, per evitar que els vehicles hagin de passar pel casc urbà d'Alcover per connectar amb la nova autovia, s'ha previst la construcció d'una nova variant. Aquesta permetrà connectar amb l'autovia Reus-Alcover, als vehicles que accedeixen a Alcover per la carretera de Mont-ral.

Segons informa el DPTOP, la nova variant beneficiarà sobretot els camions que actualment han de travessar tot el nucli urbà d'Alcover per arribar a les seves destinacions. L'estudi informatiu d'aquesta variant ja va sortir a informació pública a principis de l'any 2007 i va ser aprovat definitivament el passat mes de juny. Ara s'ha adjudicat el projecte constructiu per 58.000 euros.

La variant d'Alcover s'iniciarà a prop de la línia del ferrocarril, a l'alçada del punt final del desdoblament de l'autovia Reus-Alcover, és a dir, al punt on comunica amb la C-37 en direcció a Valls.

A l'inici de la variant es construirà una rotonda de 40 metres de diàmetre que connectarà amb la T-724. A continuació, la variant es desplaçarà cap al nord del nucli urbà d'Alcover fins arribar a la carretera C-240a, amb la qual també es connectarà mitjançant una altra rotonda de 35 metres de diàmetre.

Tot seguit, la variant continuarà el seu recorregut pel nord-oest del nucli d'Alcover fins acabar a la carretera TV-7041, amb la qual connectarà amb una intersecció del tipus 'T', que se situarà a prop del torrent d'Alcover.

La variant farà uns 900 metres de longitud i estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d'1 metre. El cost previst per a la seva construcció és d'1,9 milions d'euros.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.