Administracions

Barcelona rep 75 milions dels fons europeus per a la Superilla de l’Eixample, autobusos elèctrics i carrils bici

El govern espanyol resol la primera convocatòria d’ajuts per millorar la qualitat ambiental i la mobilitat

L’Ajuntament de Barcelona rebrà 75 milions d’euros provinents dels fons europeus per desenvolupar la Superilla de l’Eixample, comprar autobusos elèctrics o fer carrils bici, entre altres.

Aquesta xifra suposa la totalitat del pressupost que havia sol·licitat l’administració barcelonina per a la convocatòria del 2021 del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) d’ajudes provinents d’Europa per impulsar projectes “clau” per millorar la qualitat ambiental i la mobilitat i fer front a l’emergència climàtica.

El Ministeri ha fet pública aquest dimecres la resolució de la convocatòria, que s’emmarca en el Pla Nacional de Recuperació, Transformació i Resiliència (PNRTR) que impulsa l’Estat dins de les actuacions d’impuls de transformació de la UE.

La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, ha celebrat la resolució de la convocatòria de fons europeus per fer una ciutat “més verda i habitable”. “Això significa que Europa té clar que els projectes de Barcelona són clau per fer un canvi de model”, ha apuntat.

Dels 75 milions que rebrà la ciutat, la partida més gran, 25 milions, aniran destinats al projecte Superilla Barcelona, que aquest mandat transformarà els quatre primers eixos verds i quatre primeres places de l’Eixample. La segona, de 16 milions, és per a la compra de 74 autobusos elèctrics.

També hi ha 9,4 milions per fomentar l’accessibilitat vertical —s’han atorgat ajuts per un total de sis actuacions d’instal·lació d’escales mecàniques— i poc més de 9 milions per fer 16 actuacions de nous carrils bici.

Els imports restants dels ajuts es corresponen al procés de conversió de l’avinguda Meridiana en un eix cívic de referència (6,2 milions); actuacions per fomentar que el 75% de les vies de la ciutat siguin de màxim 30 km/h com ara instal·lant radars i millorant la senyalització (4,4 milions); la digitalització dels serveis de mobilitat (2,2 milions); i la millora dels controls de la Zona de Baixes Emissions (1,5 milions).

A banda d’aquesta primera sol·licitud ja resolta pel MITMA, queda pendent la segona sol·licitud que va presentar l’Ajuntament de Barcelona amb diversos projectes que sumen un import de 50 milions d’euros i que podrà estudiar-se si les primeres sol·licituds presentades pels municipis no esgoten el pressupost disponible pel Ministeri.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]
Cadaqués

Oposició a la construcció de pisos a l’actual camp de futbol

Cadaqués

Onze murals d’artistes urbans reivindiquen la cultura marítima

L’Ametlla de Mar

Arrels de Vi enceta l’edició amb més expositors que mai

sant martí d’empúries

Quaranta pobles participen a la segona trobada de municipis sense fronteres

bàscara

Entra en funcionament una nova línia de bus que va a la platja

El Prat de Llobregat
Llagostera

Quarta avaria de la setmana a la xarxa d’aigua potable de la Font Bona

Llagostera

Acció de protesta contra la botiga de bicicletes a l’antic teatre Odèon

girona

Retards al corredor sud de Rodalies per una incidència tècnica

Castelldefels

Un estable cremat a fa 2.200 anys es relaciona amb el pas de les tropes d'Anníbal pel Pirineu

Bellver de Cerdanya