Medi ambient

Nova via verda que uneix cinc municipis del Gironès amb la ruta del Carrilet

Són 28,5 quilòmetres de trams de nova execució que connectaran Cassà de la Selva, Sant Andreu Salou, Campllong, Fornells de la Selva i Llambilles

La nova via verda Onyar-Verneda, que es va presentar ahir, unirà cinc municipis del Gironès en una ruta d’uns 28,5 quilòmetres que connectarà les poblacions de Cassà de la Selva, Sant Andreu Salou, Campllong, Fornells de la Selva i Llambilles amb la ruta del Carrilet. L’objectiu d’aquest projecte és disposar d’una via intermunicipal que connecti els cinc municipis amb una ruta per fer a peu i amb bicicleta per potenciar els usos diaris i de mobilitat sostenible, i que enllaci amb la xarxa clàssica de vies verdes, amb una llarga tradició d’ús turístic. Així, el president del Consorci de les Vies Verdes de Girona i diputat de la Diputació de Girona, Eduard Llorà, va destacar que són infraestructures “que abans podien semblar de luxe o de caire turístic, però que acaben essent bàsiques ja que milloren molt la qualitat de vida dels ciutadans, que tenen l’oportunitat de tenir una via a prop de casa seva”.

El projecte d’obra preveu actuacions diverses, com ara la millora del traçat de la via verda des de l’entrada de Cassà de la Selva fins a Llambilles, per augmentar la visibilitat i la seguretat. Des de Cassà, s’obre una via que segueix la riera Verneda i la riera Gotarra fins a Sant Andreu i Campllong. Al polígon industrial de les Ferreries s’inicia una via de recent construcció que du fins a Fornells de la Selva i la zona de Palau, a Girona. S’interconnecta la via verda del Carrilet amb la via Onyar - Gotarra - Verneda per la zona de la C-25 a Campllong, i s’executen trams dins de Cassà de la Selva i Llambilles. S’interconnecten també les dues vies verdes resseguint la riera Bugantó, amb una altra connexió a la ruta del Carrilet: Llambilles. L’actuació es divideix en divuit trams diferents, i s’hi localitzen diversos tipus de vies ciclistes: camí verd compartit amb vianants, pista de bicicletes bidireccional, carril bici protegit en zona interurbana i carrer en zona 30. La primera fase de l’obra s’enllestirà al març i la resta, a l’estiu.

El pressupost total és d’1,6 milions d’euros, cofinançat amb 750.000 euros del fons Feder. La resta es finança a través de la Diputació de Girona, els cinc ajuntaments i un ajut de la Generalitat.

LA FRASE

Podien semblar infraestructures de luxe, però són bàsiques per millorar la qualitat de vida dels ciutadans
Eduard Llorà
PRESIDENT DEL CONSORCI DE LES VIES VERDES

LA XIFRA

1,6
milions d’euros
és el pressupost, cofinançat amb 750.000 euros del fons europeu Feder.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER
campdevànol

Un projecte vol convertir el Ripollès en refugi de persones LGTBIQ+

campdevànol
gastronomia

Un ‘mercat’ gastronòmic quedarà obert al Port Vell

Barcelona

S’Agaró, un referent centenari

S’Agaró

El camí de ronda, un regal

s’agaró
Claudio Grande
Cap de l’oposició de Llançà per Alternativa per Llançà (AxL)

“El govern de Junts i el PSC està fent una política continuista”

Llançà
Vicissituds abans, durant i passada la guerra
MOMENTS DIFÍCILS

Vicissituds abans, durant i passada la guerra

Terramar, precedent avantatjat i inconclús
SITGES

Terramar, precedent avantatjat i inconclús

Estratègia comercial pionera
PROMOCIÓ INTENSA

Estratègia comercial pionera