Societat

Municipal

Les platges de Mataró tindran wifi gratuït durant tot l’any

L’accés lliure a internet s’estén gairebé a tot el litoral local amb la instal·lació de més punts emissors d’última generació

La campanya d’estiu incorpora activitats nàutiques noves i visites turístiques en anglès i en francès

El servei de wifi que a l’estiu passat funcionava a dues platges de Mataró s’estén enguany al tram de Sant Simó i ja cobreix gairebé tot el litoral local. El servei estarà disponible, a més, durant tot l’any. L’Ajuntament, en col·laboració amb el parc tecnològic Tecnocampus, n’ha ampliat el nombre de punts emissors d’última generació, que ha distribuït al llarg del passeig Marítim amb l’objectiu de proporcionar un accés lliure a internet d’alta qualitat, perquè els banyistes s’hi puguin connectar de franc. Aquesta és una de les novetats que presenta la campanya d’estiu a la ciutat, que també inclou més activitats nàutiques al port i la incorporació en l’oferta turística de 45 visites guiades que, per primer cop, també es faran en anglès i en francès.

L’objectiu és oferir propostes específiques al públic estranger que tria la capital del Maresme per passar-hi alguns dies de vacances i que, any rere any, va a més. De fet, el 2016 Mataró va batre el seu propi rècord històric tant de viatgers –amb més de 88.000 i un 8% més que l’any anterior– com de pernoctacions. La voluntat és acostar aquests visitants als diferents equipaments patrimonials com ara la Nau Gaudí, el clos arqueològic romà de Torre Llauder o el conjunt barroc dels Dolors de la Basílica de Santa Maria. En aquest context, el servei de Promoció Econòmica també ha volgut aprofitar l’Any Puig i Cadafalch per programar dues rutes teatralitzades. Una, sobre el llegat modernista de l’arquitecte a la ciutat, i una altra, que també inclou el trasllat a Argentona, la vila veïna on passava els estius, i on també va deixar la seva empremta.

“Amb molt d’orgull podem dir que el turisme a Mataró ja no és una cosa aliena sinó que forma part de la ciutat”, va dir la regidora de Promoció Econòmica i Innovació, Dolors Guillén (CiU). Guillén també va voler destacar que aquest estiu s’ha estrenat una imatge de promoció que pren com a base les populars emoticones que s’utilitzen a les xarxes socials. La campanya, segons Guillén, centra l’atenció en el mar i en el front marítim per convertir la ciutat en un dels pols d’atracció del litoral mediterrani.

LA XIFRA

88.000
visitants
són els que l’any passat va rebre Mataró, un 8% més que el 2015, la quantitat més alta registrada.

Nou punt d’informació turística

El que també s’amplia aquesta temporada és el servei d’informació turística, amb una oficina nova situada al centre cívic de Cabot i Barba. La intenció és reforçar l’atenció al visitant, i estarà oberta des de les 10 del matí fins a les 7 de la tarda durant els mesos de juliol i agost. Tot i que anys enrere s’havia apostat per situar-ne una al passeig Marítim, enguany s’ha optat per aquest canvi. L’Ajuntament entén que la localització d’aquest punt turístic esdevé ara un element estratègic, ja que respon a la necessitat d’aproximar-se al visitant que arriba a Mataró a través del tren o de l’autobús, així com aquells viatgers que gaudeixen principalment del front marítim local. Un altre factor que també s’ha tingut en compte a l’hora de situar l’oficina a davant de l’estació del ferrocarril és la proximitat a espais patrimonials de primer ordre, com és el cas de la Nau Gaudí. La oferta informativa es complementa amb la que està situada de manera permanent a la planta baixa de l’edifici de l’ajuntament, que també ampliarà el nombre de dies d’obertura i, durant la temporada estival, funcionarà cada dia de la setmana de 10.00 h a 13.00 h durant el matí, i de 17.00 h a 19.00 h durant la tarda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.