Blanco anuncia que el TAV arribarà a la T4 de Barajas

Hores després que Morlán realitzés la conferència a Barcelona, el ministre José Blanco anunciava a Madrid que el tren d'alta velocitat (TAV) arribarà a la terminal T4 de Barajas. En el cas de l'aeroport del Prat, hi ha una proposta de traçat des de l'època dels governs d'Aznar (PP) però el ministeri socialista de Magdalena Álvarez no ho va plantejar i, fins i tot, algun alt càrrec va afirmar públicament que no hi havia cap necessitat que els TAV paressin a l'aeroport si ja es construïa una estació d'alta velocitat al nucli del Prat de Llobregat i es feia arribar rodalies fins a l'aeroport. Blanco deixa clar que, primer, s'han d'acabar les obres de les estacions d'Atocha i Chamartín i la connexió d'aquesta última amb la T4 per mitjà de la línia de rodalies. Blanco ho va anunciar en l'acte de calat del túnel entre Chamartín i la T4, les obres del qual finalitzaran a les darreries del 2010. Però no serà fins a les darreries del 2011 que s'acabarà el túnel de rodalies entre les dues estacions madrilenyes. Aleshores es podrà abordar el projecte de portar el TAV fins a Barajas, ja que el túnel de rodalies s'haurà d'adaptar per poder rebre en el futur l'alta velocitat. Blanco considera important que Barajas estigui connectat amb la resta de l'Estat com a «porta al món no només de Madrid sinó també d'Espanya», amb més de 40.000 persones treballant-hi i 50 milions de passatgers anuals.

Tot i que cap dels dos executius de Zapatero no s'ha compromès públicament a fer arribar el TAV a l'aeroport del Prat, des del govern de la Generalitat es considera que el projecte està més avançat que a Madrid. No tan sols no li preocupa l'anunci de Madrid, sinó que el secretari per a la Mobilitat del govern, Manel Nadal, no dubta a dir que Barcelona avantatja en temps la capital espanyola. Recorda, en primer lloc, que l'estació subterrània a la T1 ja està construïda i que té reservades tres plataformes de vies, una per a l'L9 de metro, l'altra per a rodalies i la darrera per al TAV. En segon lloc, Foment posarà a licitació les properes setmanes les obres de construcció de la nova línia de rodalies de Barcelona fins a les terminals T1 i T2 per mitjà del túnel sota les pistes. El túnel i la línia fins al Prat tindran el gàlib i l'ample ferroviari internacional al costat del de rodalies. Només faltarà redactar l'estudi informatiu del bucle d'entrada de la línia d'alta velocitat des de Castelldefels tenint en compte que els trens haurien de poder entrar per un túnel i sortir per l'altre. Nadal defensa que l'obra en construcció ja està pensada per al TAV amb el compromís de Blanco.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.