Infraestructures i serveis

RCR d’Olot dissenya el nou pont Seibert sobre el Sena

Juntament amb AEI i Ingerop, han adaptat aquest accés a l’illa Seguin de París, on hi havia la Renault

Amb una inversió de 41,5 milions, s’obrirà el 2025

RCR Arquitectes d’Olot ha dissenyat el nou pont Seibert sobre el riu Sena, a París, que, s’ha començat a instal·lar. Es tracta d’una estructura d’enginyeria d’espectaculars dimensions que RCR ha dissenyat juntament amb AEI i Ingerop i construïda pel consorci Chantiers, Modernes Construction, Terideal i Baudin Châteauneuf, que enllaçarà l’illa Seguin i Meudon, a l’esquerra del Sena.

El pont original, construït el 1931 per l’empresa alemanya Seibert, es va convertir en l’accés a les fàbriques de Renault de l’illa. Amb el nou pont es pretén donar resposta als nous usos originats amb el tancament del polígon industrial de la marca francesa d’automòbils. Està en reconstrucció des del 2020 i està previst que s’acabi l’estiu del 2022 i s’obri al públic el 2025.

Aquesta estructura metàl·lica de més de 2.000 tones d’acer té dues obertures. És del tipus arc tirat de 150 metres de llargada i un arc de 11 d’alçada. Té un únic suport a l’altura de les ribes del Meudon. L’estructura està tractada arquitectònicament com una esplanada i un mirador oberts al Sena, per crear un ampli espai públic.

Les zones de vianants, ciclistes i les persones amb mobilitat reduïda se situen a l’exterior del pont i a molta distància del trànsit d’autobusos, els carrils dels quals estan col·locats a banda i banda dels arcs del pont i es tracten com a espais compartits.

El punt fort del pont Seibert és la multiplicitat de connexions que ofereix als usuaris entre els diferents nivells. Al costat del Meudon, una escala ja existent ha estat redissenyada com a prolongació dels espais urbans. Un ascensor a la plataforma superior serveix d’enllaç entre el pont i els bancs de la riba esquerra i una altra escala completa les transicions.

El cost de la construcció puja a 41,5 milions d’euros i està finançada per l’Ajuntament de Boulogne-Billancourt i Equipaments de la Vall del Sena SPL amb 29,5 milions d’euros i pel Departament d’Alts del Sena amb 12 milions.

LA DATA

1931
és l’any en què
es va construir el pont original, com a accés a les fàbriques que Renault tenia a l’illa.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Adjudiquen el projecte per construir 66 habitatges de lloguer

lloret de mar
RELIGIÓ

«Sigues al capdavant per servir», lema episcopal del nou bisbe de Girona

GIRONA
SALT

Segon espai del servei gratuït de canguratge i temps de cures

SALT

Acord per cloure el procés judicial per reomplir la pedrera Berta

SANT CUGAT DEL VALLÈS

Fallada d’internet generalitzada a tot el Ripollès

RIPOLL
religió

Barcelona recorda que fa 1700 anys va configurar-se la fe de l’Església

Barcelona
UNIVERSITAT

Prop de 400 persones fan les proves de més grans de 25 i 45 anys a la UdG

GIRONA

La concessió de l’espai d’esquí i parc lúdic de FCG a la Vall de Núria acaba el dia 30

QUERALBS
enogastronomia

La DO Cava permetrà comprar raïm de vinyes dins de la seva DO encara que no estiguin registrades

vilafranca del penedès