Infraestructures i serveis

Bicitranscat, la ruta que enllaçarà Figueres i Perpinyà

Ha costat 4,6 milions d’euros i està pensada per combinar la bicicleta i el transport públic

Entrarà en funcionament al juny i pretén ser un incentiu per al turisme

La ruta transfronterera que enllaça Figueres amb Perpinyà a través de bicicleta i transport públic, Bicitranscat, es va presentar ahir. El projecte ha costat 4,6 milions d’euros, ha estat finançat amb fons europeus i està previst que entri en funcionament al juny.

La ruta passa per la costa i la idea és que sigui “una etapa més” de la Pirinexus que des del 2013 enllaça la Catalunya del Nord amb l’Alt Empordà a través de la Jonquera. Passa per Figueres, el Far d’Empordà, Vila-sacra, Castelló d’Empúries, Peralada, Roses, Palau-saverdera, Pau, Vilajuïga, Llançà, Colera i Portbou. I per l’altra banda de la frontera, el recorregut continua des de Cervera de la Marenda, Banyuls, Cotlliure, Argelers, Canet de Rosselló fins a connectar amb l’àrea urbana de Perpinyà, on acaba.

Tot plegat ha obligat a fer diverses actuacions, com ara l’adequació de pas de bicicletes entre Figueres i Vilajuïga, la millora del traçat a la capital alt-empordanesa, un recorregut d’accés a Roses, el nou carril bici a Castelló d’Empúries, la senyalització del traçat o uns nous enllaços amb els Pirineus Orientals.

Des del Consorci de les Vies Verdes de Girona esperen que el projecte sigui un “referent” per tal de poder promoure hàbits saludables i destaquen la importància de “treballar conjuntament” entre les administracions d’un costat i altre de la frontera. El president de l’ens, Eduard Llorà, remarca que Bicitranscat pretén ser un incentiu per al turisme, però “el màxim beneficiat” és el ciutadà que viu al territori. “Els residents tindrem la possibilitat d’anar a la Catalunya Nord a través de noves rutes. El turisme és important, però els principals beneficiats són els residents d’aquests pobles”, diu.

En el mateix sentit s’ha expressat l’alcaldessa del Soler i vicepresidenta de la Comunitat Perpinyà Mediterrani, Armelle Revel-Fourcade, que ha agraït el “treball conjunt” dels diferents ajuntaments i la resta d’estaments públics que ha permès que la proposta tirés endavant. Revel-Fourcade explica que per al Soler és “molt important” i remarca que “és important per al turisme i la Catalunya Nord”. “És un espai per al visitant que té ganes de fer un turisme natural i fer de la bicicleta una possibilitat més”.

El projecte s’ha pagat amb fons europeus Poctefa i ha estat cofinançat entre fons Feder i el programa Interreg V-A Espanya-França-Andorra. A més, hi han participat la Diputació de Girona, el Consell Departamental dels Pirineus Orientals, la Comunitat Urbana de Perpinyà Mediterrani, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà i els ajuntaments que se’n beneficien.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

OLOT

Un camió vessa la càrrega a l’avinguda Sant Jordi

OLOT
PALAMÓS

El jutge exculpa en part l’agent que instava a investigar la multa a un edil

PALAMÓS

Figueres lliura els premis de les Creus de maig 2024

FIGUERES

Entitats socials denuncien que Barcelona no deixa empadronar persones vulnerables als seus locals

Barcelona
judicial

Una tercera sentència tomba la superilla de Consell de Cent executada per Colau

Barcelona

La Universitat de Vic – UCC investeix l’artista i poeta Perejaume doctor honoris

VIC
societat

Els firaires es queixen que la Copa Amèrica els impedeix ser a la festa major de la Barceloneta

BARCELONA
societat

Recuperen dos gossos amb signes de desnutrició i ferides

platja d’aro
Societat

Mor als 56 anys l’activista veïnal barceloní, Pere Nieto