Infraestructures i serveis

El president de Renfe diu que vivim una “època daurada” del servei ferroviari

Admet marge de millora de la xarxa amb “complexitat” de Rodalies a Catalunya i vaticina millores en poc més d’un any

En plena efervescència de les demandes del traspàs integral de Rodalies en les negociacions per la investidura del Pedro Sánchez com a president espanyol, el president de Renfe, Raül Blanco, ha assegurat avui a Tarragona que el ferrocarril viu una “època daurada” gràcies a l’eficiència dels serveis i a la seva connectivitat, si bé ha assegurat que hi ha “marge de millora” amb incidències a Rodalies.

Blanco ha exposat que els índexs de puntualitat i satisfacció dels usuaris estan a l’alçada de la situació ferroviària a d’altres punts d’Europa i ha defensat que Catalunya és la tercera regió del continent amb millor connectivitat.

Blanco ha lamentat que “centrar” en Rodalies “el focus mediàtic no és positiu”, just un altre dia en el que s’han registrat incidències i s’ha tallat l’R3 entre Ripoll i Planoles per una avaria. “La xarxa a Catalunya és molt complexa i els trens de mitjana distància, els de llarga distància i les mercaderies comparteixen infraestructures. Cal tenir consciència que estem invertint”, ha argumentat el màxim responsable de Renfe, que ha exposat que el pressupost entri 2020 i 2025 és de 4.622 milions d’euros.

Unes millores en el servei que, segons Blanco, es començaran a notar d’aquí a “un any i poc, i no d’aquí quatre o cinc”, segons recullen les agències. “En el transport ferroviari de mercaderies sí que estem endarrerits i, per tant, és important que continuem potenciant-lo”, ha lamentat el president de la companyia, en la 22a Jornada Gresol, dedicada a l’impuls de la indústria a Tarragona. “En un any tindrem nous trens, molts trams del corredor mediterrani, necessaris per a la competitivitat de Catalunya i Tarragona”, ha afirmat.

També ha defensat que la puntualitat dels serveis es xifra en el 93%, segons les darreres dades d’un estudi europeu. “Superem algunes àrees metropolitanes europees, són puntualitats molt situades en l’àmbit de la mitja espanyola i europea”, ha valorat respecte a les queixes dels usuaris per les últimes incidències.

Pel que fa a la situació de Tarragona, Blanco ha calculat que el pressupost de la companyia a la província ha arribat als 175 milions d’euros mitjançant inversions directes i 347 milions mitjançant accions transversals.

A més, ha apuntat que la demanda del servei a Tarragona ha crescut durant els darrers trimestres, i ho ha fet per sobre de la mitjana d’Espanya. Blanco també ha celebrat el projecte de l’estació intermodal que es construirà a prop de l’aeroport de Reus: “És un dels elements de futur i estructurarà la circulació ferroviària al Camp de Tarragona”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

URBANISME

La plataforma de la platja del Miracle s’enderrocarà el primer semestre del 2025

Tarragona

Unes 600 persones celebren la Diada de la Gent Gran

girona

Dotze milions per “rellançar” l’emblemàtic Eix Macià de Sabadell

Sabadell
sanitat

El Govern aprova crear un registre d’objectors de consciència per practicar avortaments

barcelona

Col·lapse diari de camions que omplen el dipòsit en una benzinera

saus, camallera i llampaies
societat

Concurs a Barcelona per transformar 17 parets mitgeres als deu districtes

barcelona
societat

Trens dignes exigeix informació sobre les obres de canvi d’ample de via

Tortosa

Renoven l’enllumenat del carrer Tapis amb 21 nous punts de llum LED

FIGUERES

Nou taller teatral i cursos per a usuaris de serveis de salut mental

salt